dacia jogger

Dacia Jogger dostanie większy silnik. Będzie miał cztery cylindry!

2 minuty czytania
Komentarze

Dacia Jogger to obecnie prawdopodobnie najtańszy siedmiomiejscowy samochód do kupienia prosto z salonu. Klienci bardzo pozytywnie podeszli do pomysłu budżetowego, dużego pojazdu rodzinnego, bowiem tylko w pierwsze pół roku producent sprzedał aż 50 tysięcy egzemplarzy Joggera w Europie. Auto zyskało dobre noty w dziennikarskim świecie, a jego dwie główne wady to jedna gwiazdka w testach NCAP i brak czterocylindrowego silnika pod maską. Pierwsza jest absurdalna i dotyczy między innymi „zbyt mało upierdliwego systemu ostrzegającego o niezapiętych pasach”, a drugą koncern Renault właśnie rozwiązał.

Dacia Jogger otrzymuje czterocylindrowy silnik hybrydowy

Krytyka dotyczyła głównie umieszczenia w Joggerze wyłącznie trzycylindrowego silnika 1.0 TCe, który, de facto jakąś dynamiką się wykazywał (w końcu to 110 KM i turbodoładowanie), ale stanowczo zbyt małą względem oferowanych siedmiu miejsc w samochodzie. Producent usłyszał opinie i wysłuchał, a dowodem na to jest zapowiedziana prezentacja na Paris Motor Show zaktualizowanego modelu Dacia Jogger Hybrid 140.

Jak nietrudno się domyśleć, nowy silnik będzie hybrydą o mocy 140 KM. Chociaż producent nie podaje praktycznie żadnych szczegółów odnośnie silnika, bardzo prawdopodobnie będzie to ta sama jednostka, którą użyto w Renault Clio 1.6, gdzie czterocylindrowy motor jest dodatkowo wpierany przez silnik elektryczny i zintegrowany mały rozrusznik. Całkowita moc hybrydowego zestawu to właśnie 140 KM. Koncern Renault wykorzystuje swoje sprawdzone jednostki w modelach Dacii, wobec czego śmiało możemy rozwiać wszelkie wątpliwości.

Opinia — taka zmiana może wyprowadzić Joggera na wyżyny, ale też ma swoje wady

dacia jogger

Nie oszukujmy się, Dacia nigdy nie była i nie będzie marką premium. Większość pojazdów rumuńskiego producenta kusi ceną i dostępnością, a obecnie również sporą porównywalnością i podziałem części z samochodami Renault. Jakość wykonania mocno wzrosła w stosunku do ubiegłych lat, a główną wadą samochodów były najtańsze możliwe silniki z gamy francuskiego koncernu. Dostępność nowoczesnej i stosunkowo mocnej hybrydy w katalogu Dacii może się skończyć na dwa sposoby.

Pierwszy z nich to wyprowadzenie Joggera na wyżyny sprzedażowe ze względu na jeszcze lepszy stosunek jakości do ceny. Drugi natomiast to kompletne wtopienie pieniędzy, ponieważ cena Joggera z zaawansowaną hybrydą stanie się już po prostu nieopłacalna względem konkurencji. Wszystko zależy w takim razie od nadchodzącej prezentacji, na której prawdopodobnie dowiemy się o cenie. Niemniej Dacia Jogger z bardzo ekonomicznym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1.6 litra to doskonała propozycja, która może rozwiązać dylemat zakupu modelu przez wiele rodzin.

Motyw