
Raport PKO Leasing: co piąta firma w Polsce planuje mieć auto elektryczne
Autor:
Z raportu PKO Leasing wynika, że co piąta firma w Polsce planuje nabyć auto elektryczne. Bardzo mała część pytanych przedsiębiorców chce jednak kupić taki pojazd na własność. Zdecydowana większość woli leasing lub wynajem długoterminowy.
Warto przeczytać:
Co piąta firma chce mieć auto elektryczne
Raport Floty samochodów kluczem do elektromobilności stworzony przez PKO Leasing jest podsumowaniem stanu i potencjału rozwoju rynku samochodów elektrycznych w naszym kraju. Badanie przeprowadzone na potrzeby raportu pokazuje, że popularność aut elektrycznych rośnie. Co piąta firma w Polsce chce używać takich pojazdów w swojej codziennej działalności i planuje nabycie samochodu na prąd.
Co ciekawe, aż 90% przedsiębiorców deklarujących chęć korzystania z aut elektrycznych w firmie chce sfinansować ten wybór przez firmę leasingową lub skorzystać z wynajmu długoterminowego. Raport przygotowany przez PKO Leasing wskazuje, że powodem tego stanu rzeczy jest niepewność dotycząca zarządzania flotą elektrycznych aut. Klientom trudno przewidzieć, jakie będą koszty serwisowania samochodów na prąd, a także w jakim tempie pojazdy będą tracić na wartości.
O zakupie samochodu elektrycznego decydują czynniki na literę >>e<<. Z jednej strony jest to ekologia, która pcha wiele firm czy osób fizycznych do tego, by zastąpić pojazd konwencjonalny zeroemisyjnym odpowiednikiem. Ale bardzo ważna jest również ekonomia – twierdzi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
Czytaj także: Mobile Vikings ze świetną akcją – 100 GB za oddanie krwi
Przeszkodą dla rozwoju elektromobilności w Polsce może być niewystarczająca liczba stacji ładowania pojazdów. Specjalna infrastruktura w ostatnim czasie wprawdzie dynamicznie się rozwija (mamy w Polsce ok. 1,5 tysiąca ogólnodostępnych stacji), ale do poziomu zachodnich sąsiadów jeszcze nam daleko. Nie ma porównania z Holandią, Niemcami czy Francją, gdzie stacje są liczone w dziesiątkach tysięcy – mówi Maciej Mazur. Dyrektor PSPA przypomina jednak, że oprócz ogólnodostępnej infrastruktury jest jeszcze ta budynkowa, z której przeważnie korzystają użytkownicy aut elektrycznych.
źródło: PAP MediaRoom