Wdrożenie AI, czyli sztucznej inteligencji, w przedsiębiorstwach, to zdecydowanie aktualny temat. Firma ID Logistics zleciła przygotowanie badania, w którym zapytano przedstawicieli firm m.in. o to, czy w ich opinii pojawienie się sztucznej inteligencji jest wyznacznikiem związanym z przetrwaniem podmiotu. Znamy już odpowiedzi.
Spis treści
Wdrożenie AI a przetrwanie biznesu
K+Research przygotowało raport na zlecenie ID Logistics. Dokument zawiera wyniki badania przeprowadzonego na grupie 400 przedstawicieli firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion & beauty.
Z badania wynika, że niewielka część firm w Polsce korzysta z rozwiązań sztucznej inteligencji. Przyznało się do tego 21% respondentów.
Tylko 19% respondentów uznało, że inwestycje związane z AI są determinantem przetrwania ich firm na rynku. 31% ankietowanych wyraziło opinię, że ich przedsiębiorstwo powinno stale inwestować w sztuczną inteligencję. Zdaniem 29% badanych rozwiązania AI wpływają na podnoszenie jakości usług.
Wdrożenie AI w firmach. Pozostałe wnioski z badania
- 47% firm w Polsce postrzega się jako innowacyjne;
- Wśród 23% przedsiębiorstw twierdzących, że wdrażają własne innowacyjne rozwiązania, najwięcej jest z branży e-commerce – 30%, a najmniej z FMCG – 16%;
- 45% badanych uważa, że rozwój innowacji jest kluczowy w kontekście utrzymania konkurencyjności;
- 41% firm deklaruje, że stale zwiększa nakłady na innowacje;
- 37% przedsiębiorstw wskazuje, że AI może pozytywnie wpłynąć na rozwój logistyki w ich firmie.
Wśród części badanych pojawiały się obawy, że w przyszłości rozwój AI może wpłynąć na redukcję zatrudnienia.
Źródło: ID Logistics / informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: Thapana_Studio / Shutterstock
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.