Microsoft - logo na biurowcu
LINKI AFILIACYJNE

Microsoft ma za sobą fenomenalny kwartał. Oto jak firma komentuje wyniki i co planuje w najbliższej przyszłości

4 minuty czytania
Komentarze

Niedawno Microsoft opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego i tym samym poniekąd potwierdził, na czym będzie się skupiał w kolejnych latach. Wiadomo, że Copilot będzie jednym z obszarów, w które firma zamierza inwestować, a redakcja Android.com.pl postanowiła spytać w polskim biurze prasowym także o plany rozwoju.

Wyniki finansowe Microsoft

Laptop z włączonym ekranem, wyświetlającym abstrakcyjną niebieską tapetę, umieszczony na zielonkawym tle Windows 11
Fot. Microsoft / materiały prasowe

To był naprawdę dobry kwartał dla Microsoftu. Wzrost przychodów o 18 procent oraz zysku netto o aż 33 procent mówią same za siebie. To przekłada się na zarobek w wysokości około 62 miliardów dolarów, a dochód netto wyniósł około 21,9 miliardów dolarów. Dużym zastrzykiem były tutaj przychody z Activision Blizzard, co przyczyniło się do tego, że sam Xbox oraz Xbox Game Pass zaliczył wzrost o aż 61 procent względem tego samego okresu rok wcześniej. Co było do przewidzenia, to jednak przychody z pakietów Office czy rozwiązań chmurowych stanowią trzon zarobków (blisko 60%). Redakcja Android.com.pl zapytała więc w Microsoft, czyli firma jest zadowolona z tych wyników oraz czy spodziewano się, że te będą na tak wysokim poziomie.

Zgodnie z informacjami przekazanymi inwestorom w październiku, wyniki były zgodne z oczekiwaniami firmy.

Anna Klimczuk, Head of Communications, Poland, Romania & Moldova, Microsoft dla Android.com.pl

Widać więc, że w kwestii wyników finansowych, wszystko idzie zgodnie z przewidywaniami. Szerzej o tym, co doprowadziło do tak dobrych rezultatów finansowych, pisał na łamach naszego portalu Adam Lulek.

Główne cele Microsoft na przyszłość

Klawiatura laptopa z przyciskiem Copilota dla Windows 11
Fot. Microsoft / materiały prasowe

Nie da się ukryć, że dobre wyniki finansowe firmy to jedno, ale plany na przyszłość to drugie. O nich szerzej wypowiedział się sam CEO firmy, czyli Satya Nadella. Ten zwraca uwagę na rozwój sztucznej inteligencji oraz Copilota, ale także na to, że wiele AI może jeszcze zmienić w codziennym życiu.

Przeszliśmy od mówienia o sztucznej inteligencji do stosowania sztucznej inteligencji na dużą skalę. Wprowadzając sztuczną inteligencję w każdej warstwie naszego portfolio technologicznego, zdobywamy nowych klientów i pomagamy zwiększać korzyści i produktywność w każdym sektorze. W 2023 roku Microsoft zaprezentował światu potencjał sztucznej inteligencji. Nadal wprowadzamy innowacje i opieramy się na dziesięcioleciach badań, aby zapewnić transformacyjne narzędzia. W 2024 roku postawiliśmy sobie za cel wprowadzenie bardziej zaawansowanych możliwości Copilota, w tym rozszerzonych narzędzi multimodalnych i złożonych zadań. Będziemy także świadkami transformacyjnej mocy sztucznej inteligencji w zwiększaniu produktywności, rozwoju opieki zdrowotnej, wzroście bezpieczeństwa cyfrowego i napędzaniu przełomów naukowych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestie odpowiedzialnego i stawiającego człowieka w centrum rozwoju technologii.

Satya Nadella, CEO Microsoft, wypowiedź w trakcie ogłaszania wyników finansowych firmy

To nie koniec innowacji

Rozwój sztucznej inteligencji podzielić będzie można na cztery obszary, które mają być skupione wokół ludzi i tego, jak ci będą korzystać z kolejnych nowości. Te mają bowiem odpowiadać na konkretne potrzeby ludzi.

W Microsoft koncentrujemy się na opracowywaniu odpowiedzialnych strategii AI opartych na pragmatycznych innowacjach i umożliwiających transformację AI dla naszych klientów. Rozmawiając z klientami i partnerami o wynikach, które widzą — i racjonalizując je w odniesieniu do generatywnych możliwości AI firmy Microsoft — zidentyfikowaliśmy cztery obszary możliwości dla organizacji, aby wzmocnić ich transformację AI: wzbogacanie doświadczeń pracowników, ponowne odkrywanie zaangażowania klientów, przekształcanie procesów biznesowych i zaginanie krzywej innowacji. Mając je jako podstawę, łatwiej jest zobaczyć, jak wprowadzić pragmatyczne innowacje AI w życie.

Judson Althoff, Executive Vice President and Chief Commercial Officer Microsoft we wpisie na blogu

Rozwój sztucznej inteligencji i obecność jej algorytmów w narzędziach, z których korzystamy na co dzień, będzie więc coraz mocniej widoczna. Nie da się już uciec od AI, ale jeżeli to będzie wspomagało w codziennej pracy, to powinniśmy jako użytkownicy narzędzi do pracy, być zadowoleni.

Źródło: Microsoft / opracowanie własne. Zdjęcie otwierające: efes / Pixabay

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw