LINKI AFILIACYJNE

Elektromarkety powoli rezygnują z obniżek w gazetkach promocyjnych. Relikt XX wieku wymiera

2 minuty czytania
Komentarze

Z analizy kilku tysięcy gazetek handlowych wynika, że sklepy w Polsce informują w nich o coraz mniejszej liczbie promocji. Szczególnie elektromarkety mają w swoich folderach zdecydowanie mniej urządzeń w obniżonych cenach, niż wcześniej. Zdaniem niektórych oznacza to, że w sklepach jest coraz mniej promocji. Możliwe jednak, że firmy po prostu rezygnują z tej formy promowania organizowanych przez siebie akcji.

Elektromarkety z coraz mniejszą liczbą promocji w gazetkach

Eksperci z platformy analityczno-badawczej UCE Research, agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland i Grupy BLIX przeanalizowali blisko 7 tysięcy gazetek handlowych. Okazało się, że w pierwszym półroczu 2023 roku ubyło z nich ponad 12% promocji w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem. Liczbę obniżek cen w gazetkach szczególnie mocno zmniejszyły sklepy z asortymentem RTV i AGD, bo aż o ponad 22%.

Te sklepy mogły najmocniej odczuć zmiany na rynku, ze względu na swój charakter biznesowy. Ich klienci w dużej mierze przestawili się na zakupy online. Do tego zaczęli traktować placówki z takim sprzętem jako wystawę z towarem. Oglądają go na miejscu, ale kupują przez Internet. To zmusiło tego typu sieci do zmniejszenia nakładów na promocje. Pozostałe segmenty nie zdecydowały się na aż tak drastyczne cięcia, bo ich publikacje w dużej mierze wpływają na wybory konsumentów. Dotyczy to zwłaszcza dyskontów, których klienci mogą często być ubożsi niż np. nabywcy nowoczesnej elektroniki.

– mówi dr Krzysztof Łuczak z Grupy Blix, cytowany przez Business Insider.

Czy zatem elektromarkety ograniczyły liczbę organizowanych promocji? Nie można tego wykluczyć, jednak przesadne może być wysnucie takiego wniosku wyłącznie na podstawie analizy klasycznych gazetek reklamowych (nawet, jeśli są one dostępne także w formie cyfrowej w aplikacjach typu Blix).

Sklepy z elektroniką mogły najzwyczajniej położyć większy nacisk na promowanie swoich ofert w innych kanałach, np. stosując banery reklamowe w internecie, zamiast dodawać kolejne produkty do swoich gazetek. Odchodzenie od papieru i skracanie publikacji w tej formie na rzecz obszerniejszych materiałów zamieszczanych w sieci to trend widoczny w wielu miejscach.

Jeśli nie chcesz przepłacać, koniecznie zajrzyj do naszych rankingów smartfonów, telefonów Samsung oraz słuchawek bezprzewodowych.

źródło: Business Insider, własne, zdjęcie główne: materiały promocyjne/RTV Euro AGD

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw