InPost voicebot

Zamawiasz do Paczkomatów inPost? Nadchodzi duże uproszczenie

2 minuty czytania
Komentarze

InPost chce uruchomić nowe usługi. Chodzi o usługę płatniczą Izi oraz płatności odroczone. Po przetestowaniu tych rozwiązań w Polsce, firma zamierza wejść z nimi na rynki zagraniczne.

Płatności InPost – na czym mają polegać?

InPost logo

O zamiarach InPostu poinformował Puls Biznesu. Są to nieoficjalne doniesienia, ale wygląda na to, że firma na poważnie przygotowuje się do uruchomienia swoich płatności. Zarejestrowano bowiem już znaki handlowe InPost Izi oraz InPost Pay.

Obecnie za pomocą aplikacji InPostu można odbierać i nadawać przesyłki. Funkcjonalność programu ma jednak zostać zwiększona. W sklepach internetowych pojawi się metoda płatności InPost Izi. Zamawiając przesyłkę do paczkomatu, będzie można skorzystać z synergii obu usług. Aplikacja rozpozna choćby paczkomat, do którego ma zostać dostarczona przesyłka na podstawie naszych wcześniejszych zakupów.

InPost ma również zaoferować płatności odroczone we współpracy z jednym z banków. Póki co nie wiadomo jeszcze, o którą instytucję finansową chodzi. Po przetestowaniu nowych usług na polskim rynku firma planuje wejść z nimi na rynki zagraniczne.

Paczkomaty najpopularniejsze podczas zakupów online

InPost pochwalił się wynikami raportu Gemius E-commerce w Polsce w roku 2022. Wynika z niego, że paczkomaty to najpopularniejsza metoda dostawy zakupów internetowych. Wg. badań te maszyny wybiera 81% kupujących (o 4 punkty procentowe więcej, niż przed rokiem). 83% konsumentów wskazuje, że obecność tej metody dostawy stanowi motywację do dokonania zakupów w konkretnym sklepie. Drugą najpopularniejszą metodą okazały się dostawy kurierem (43% wskazań).

Czekanie na kuriera i dostosowanie swojego planu dnia do terminu spotkania z nim oraz odbioru przesyłki – w przeciwieństwie do sieci maszyn InPost – nie ułatwia tego zadania. Szybkie, łatwe odbieranie i nadawanie paczek w dogodnym dla siebie momencie jest odpowiedzią na oczekiwania, i potrzeby mocno zabieganych dziś konsumentów, a w szczególności najbardziej niecierpliwej, młodszej jej grupy – podkreśla Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Popularność paczkomatów szczególnie widać u osób z tzw. pokolenia Z (15-24 lata). W tej grupie 89% badanych jest motywowanych do zakupu towarów możliwością odebrania go w paczkomacie.

źródło: Puls Biznesu, Cashless, mat. prasowe

Motyw