Paczkomaty InPost coraz popularniejsze – ilu Polaków korzysta z maszyn?

2 minuty czytania
Komentarze

Paczkomaty niewątpliwie zrewolucjonizowały branżę kurierską oraz pomogły w rozwoju segmentu e-commerce. InPost zaprezentował dziś wyniki, które osiągnął w II kwartale tego roku. Pośród wielu liczb i statystyk można znaleźć dane, które pokazują skalę popularności maszyn do odbioru przesyłek.

Paczkomaty InPost – ilu Polaków z nich korzysta?

paczkomaty inpost

Na koniec II kwartału bieżącego roku przesyłki z paczkomatów InPost odbierało 15,8 mln osób. To blisko połowa dorosłej populacji kraju. Takie dane oznaczają wzrost o 14% w porównaniu do tego samego okresu w 2021 roku. Prawie co drugi użytkownik paczkomatów ma go w zasięgu pięciominutowego spaceru.

W Polsce liczba paczek wysyłanych poprzez nasze urządzenia wzrosła o 20%, przy wzroście rynku na poziomie 7%. Tak dobre wyniki udało nam się osiągnąć mimo rosnącej konkurencji, co świadczy o tym, że kluczowym czynnikiem decydującym o wyborze naszych urządzeń przez konsumentów jest lojalność do marki InPost, wygoda i satysfakcja, a nie jedynie cena – mówi Rafał Brzoska, prezes firmy InPost. Operator paczkomatów rzeczywiście mocno stawia na wygodę. W ostatnim czasie podrożały usługi w cenniku InPostu, jednak pojawiły się nowości, takie jak możliwość nadawania przesyłek bez etykiety, zdalne otwieranie skrytek oraz funkcja udostępniania przesyłek. Trudno dyskutować też z tym, że wygodny jest sam fakt braku konieczności czekania na kuriera i możliwość skorzystania z paczkomatu o dowolnej godzinie.

W II kwartale 2022 roku InPost dostarczył 179,9 mln przesyłek (wzrost o 73%). Przychody operatora paczkomatów wzrosły do 1 696,5 mln zł. Firma chwali się wzrostem wolumenów osiągniętym nie tylko w Polsce, ale też w Wielkiej Brytanii i Francji. W Wielkiej Brytanii duży udział w tym miało wprowadzenie zwrotów bez etykiet.

W II kwartale bieżącego roku InPost zainstalował prawie 2000 nowych paczkomatów i łącznie dysponował ponad 24 000 maszyn, w tym 18 418 w Polsce (+12% w porównaniu do końca 2021 roku), 1 012 (+223%
w porównaniu do końca 2021 roku) we Francji i 3 935 (+25% w porównaniu do końca 2021 roku) w Wielkiej Brytanii. W Polsce pojawił się pierwszy paczkomat bezekranowy, a we Francji pierwszy paczkomat InDoor.

źródło: informacja prasowa

Motyw