mojeID logo

Bank Pocztowy wdroży usługę mojeID – ma być wygodniej, a przede wszystkim bezpieczniej

2 minuty czytania
Komentarze

Bank Pocztowy podpisał umowę ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe i tym samym w pierwszym kwartale przyszłego roku pojawi się nowy sposób uwierzytelniania. Mowa o mojeID, które pozwoli na zdalne potwierdzanie tożsamości użytkownika z wykorzystaniem zaufanych banków. Co to oznacza dla klientów Banku Pocztowego?

Bank Pocztowy wprowadzi mojeID

Wprowadzenie przez Bank Pocztowy narzędzia mojeID w Pocztowy24 ma być ułatwieniem w kwestii załatwiania wielu rzeczy, które wcześniej mogły wymagać wizyty w placówce. MojeID opracowane zostało przez Krajową Izbę Rozliczeniową i zakłada potwierdzenie tożsamości poprzez zalogowanie się na stronie banku użytkownika. Po potwierdzeniu tożsamości, następował będzie powrót już na właściwą stronę. W ten sposób będzie można korzystać z usług administracji publicznej, ale także i od prywatnych firm. To zdecydowanie może wiele ułatwić, a szczególnie dla osób, które nie mają czasu na wizyty w różnego rodzaju urzędach. Wprowadzenie narzędzia ma odbyć się w pierwszym kwartale 2023 roku, ale na konkretną datę debiutu musimy jeszcze poczekać.

Szerokie kompetencje w ramach Grupy Poczty Polskiej pozwalają nam na wspólną realizację projektów, które istotnie wpływają na wzrost naszej rynkowej konkurencyjności i wygody Klientów – jak w przypadku rozwiązania „mojeID”, ale także wcześniej zaimplementowanych do oferty Banku Pocztowego usług „e-Awizo” czy „Polecony do skrzynki”.

Jakub Słupiński, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

MojeID to nowoczesne rozwiązanie technologiczne, które już niedługo zaoferujemy naszym Klientom. Narzędzie to  umożliwi zdalny dostęp do szerokiego spektrum usług świadczonych przez urzędy, obejmujących m.in. Internetowe Konto Pacjenta, obsługę deklaracji podatkowych , czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego. Dzięki tej usłudze nasi Klienci nie będą musieli udawać się do placówki ubezpieczyciela czy firmy telekomunikacyjnej by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty. Rozwiązanie przygotowane przez PPUC pozwoli na integrację pomiędzy bankowością internetową Banku Pocztowego a usługami mojeID dostarczanymi przez KIR.

Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiedzialny za Obszar Biznesu i Informatyki.

Źródło: Informacja prasowa

Motyw