Consumer Reports stawia Mustanga Mach-E ponad Teslę Model 3!

3 minuty czytania
Komentarze

Najnowszy raport stworzony przez Consumer Reports wywraca ranking najlepszych samochodów elektrycznych na 2022 rok. Mustang Mach-E autorstwa Forda wyprzedził wysoko notowaną Teslę Model 3.

Przetasowanie w ważnym rankingu od Consumer Reports

Ford Mustang Mach-E

W siedzibie Forda na pewno od rana panują szampańskie nastroje. Organizacja Consumer Reports, która na co dzień zajmuje się niezależnymi badaniami i testami produktów, zaktualizowała swój ranking w kategorii motoryzacja. Od dziś topowym samochodem elektrycznym na 2022 rok nie jest już Tesla Model 3, ale Mustang Mach-E. Fakt ten zdecydowanie wpłynie na rywalizacje obu koncernów w wyścigu o miano numeru jeden w produkcji pojazdów elektrycznych.

Zobacz też: Data premiery Stranger Things 4 – Netflix znowu to zrobił i podzielił sezon na dwie części

Dotychczas Tesla dominowała wspomniany wyżej ranking, a Model 3 okupywał pierwsze miejsce przez dwa lata. Zmiany w zestawieniu według raportu są spowodowane przede wszystkim jakością jazdy oraz wrażeniami samych konsumentów.

Nie wprowadzajmy w błąd Tesla Model 3 to nadal świetny wybór, a organizacja Consumer Reports go poleca. Jednak to Mustang Mach-E jest bardziej praktyczny i łatwiejszy w codziennym użytkowaniu, pozostając przy tym samochodem ze sportowym sznytem. Ford jest także cichszy oraz lepiej się nim kieruje. Ekrany wewnątrz samochodów są bardzo duże, ale to ten z Mustanga łatwiej się obsługuje oraz jest bardziej intuicyjny. W Fordzie szybciej i prościej ustawimy lusterka czy chociażby włączymy odmrażanie.

Zastępca redaktora naczelnego Consumer Reports — Jeff Bartlett

Consumer Reports regularnie rok w rok wysyła swoim członkom ankiety, w których prosi o podanie informacji na temat użytkowanych pojazdów. Organizacja po zebraniu ostatnich kwestionariuszy poinformowała, że do tej pory zgłoszono niewielką ilość zastrzeżeń odnośnie Mustanga Mach-E. W ten sposób samochód Forda zyskał przewagę nad Teslą Model Y oraz jak się później okazało także Model 3.

Co wpłynęło na ocenę obu samochodów?

Błąd autopilota Tesli w Chinach

Przede wszystkim w najnowszym raporcie możemy przeczytać pochwały dotyczące wszelkich systemów zainstalowanych w Fordzie, które wspomagają kierowcę. Mowa tu, chociażby o BlueCruise, który jest swego rodzaju autopilotem. Oprogramowanie trafiło do Mutangów za pośrednictwem bezprzewodowej aktualizacji. Trzyletnia subskrypcja systemu BlueCruise kosztuje 600 dolarów. Dodatkowo funkcja ta bada, czy kierowca ma się dobrze oraz, czy jest świadomy jazdy. Specjalny czujnik przez cały czas monitoruje prowadzącego pojazd, a gdy tylko zauważy niebezpieczeństwo, od razu wyśle serie głośnych alarmów.

Co ciekawe organizacja Consumer Reports nie ma najlepszych wspomnień z Teslą. W maju 2018 roku w jednym z raportów mogliśmy przeczytać, że organizacja nie może polecić Tesli Model 3 ze względu na jej szokująco długą drogę hamowania awaryjnego. Oburzony Elon Musk szybko zaatakował Consumer Reports krytykując, chociażby ich metody klasyfikowania samochodów. Jednak nie minęło długo czasu, gdy Tesla wysłała bezprzewodową aktualizację, która poprawiła drogę hamowania aż o sześć metrów. Po tym usprawnieniu Model 3 ponownie wdał się w łaski organizacji.

Jednak mimo wszystko należy oddać Tesli co królewskie. Firma Elona Muska odpowiada za prawie 3/4 całej sprzedaży samochodów elektrycznych na terenie Stanów Zjednoczonych. Ogromne znaczenie Tesli na rynku od dawna próbuje podkopać Ford. Koncen z Michigan ma ambitny plan zdetronizowania Tesli i stania się największym producentem samochodów elektrycznych. Prezes Forda — Jim Farley w jednym z niedawnych oświadczeń poinformował, że nadchodzący model F-150 Lightning może przebić liczby Tesli Model Y, który dzierży miano najlepiej sprzedającego się samochodu elektrycznego w Stanach Zjednoczonych.

Wyścig na linii Ford-Tesla trwa nie od dziś. Przewagą firmy Elona Muska jest to, że wystartowała ona z ogromnym wyprzedzeniem. Pozostali producenci samochodowi za późno rozpoznali potrzeby rynku i dopiero teraz wchodzą w fazę zamiany pojazdów spalinowych na pojazdy elektryczne. Jednak wydaje się, że Tesla może już powoli czuć oddech na plecach. Ford razem z innymi producentami zbliżają się do samotnego lidera wyścigu! Jednym z dowodów niech będzie sam raport od Consumer Reports.

Źródło: The Verge

Motyw