Apple Watch jest tak naprawdę jedynym smartwatchem, który cieszy się popularnością. 2017 rok to ogromny sukces produktu Apple. Nie jest on oczywiście tak duży jak iPhone’a. Z nim Apple Watch nie miał i nigdy nie będzie miał szans. Analitycy też to wreszcie zrozumieli. Według danych firmy Canalys, Amerykanie sprzedali w minionym roku 18 milionów egzemplarzy swojego urządzenia naręcznego. Jest to 50% wzrost, porównując z rokiem 2016. Canalys twierdzi, że 48% dostarczonych klientom Apple Watchy to najnowszy model 3 serii. Został on zaprezentowany na konferencji, razem z iPhone’ami 8, 8 Plus oraz X na początku września 2017 roku. 52% to urządzenia serii 1 (która cały czas znajduje się w ofercie), a także serii 2. Około 13% klientów zdecydowało się na Apple Watch Series 3 z LTE. Model ten w Polsce nie jest dostępny, z uwagi na obsługę karty eSIM. Usługi tej nie oferuje żaden operator w naszym kraju. Sprzedawana jest tylko trzecia seria z modułem GPS.
Zobacz także: Totalna nuda na rynku smartfonów. Sony i Samsung zawiedli – Apple zrobi to samo
Apple szykuje radykalnie zmieniony model
Według raportu analityka KGI Securities Ming-Chi Kuo, Apple prawdopodobnie wypuści na rynek przeprojektowane modele Apple Watch o nazwie Series 4. Jak zauważa 9to5Mac , zaktualizowane zegarki powinny mieć większe ekrany, ulepszone monitorowanie stanu zdrowia i dłuższy czas pracy na baterii.
Nowy design? Tylko jaki?
Nie mamy pewności w jaki sposób zmieni się wygląd zegarka, ale zdecydowanie przyszedł czas na coś świeżego. Mimo wszystko możemy być pewni, że Amerykanie nie zdecydują się na okrągły ekran. Wymagałoby to ogromnych zmian w interfejsie watchOS. Seria 4 otrzyma na pewno większy o około 15% wyświetlacz.Być może samo urządzenie będzie cieńsze. Od premiery zegarka w 2015 roku jego design nie zmienił się. Wszystkie cztery wersje wyglądają identycznie. Różnice są tylko w kolorach niektórych opcji. Piszemy o czterech wersjach z uwagi na to, że pierwszy Watch to tak naprawdę wersja „bez numerka”. Series 1 jest jego zmodernizowaną odmianą z mocniejszym procesorem. Większe różnice pojawiają się w Series 2 i Series 3.
Nowe funkcje
Zegarek otrzyma na pewno nowe możliwości. Nowe czujniki rozszerzą możliwości monitorowania zdrowia. Podobno spółka pracuje też nad systemem odblokowywania nawiązującym do Face ID. Jednak nie jest jasne czy takie rozwiązanie zostanie wprowadzone już w tym roku.
Kolejny rekord?
KGI spodziewa się, że Apple sprzeda od 22 do 24 milionów Apple Watch w 2018 roku Stanowi to wzrost o 30% w porównaniu z minionym rokiem. W perspektywie długoterminowej firma oczekuje, że sprzedaż zegarka Apple Watch wzrośnie do 50 milionów sztuk rocznie. Na pewno w tym pomoże zmiana cen poprzednich generacji. Premiera Series 4 odbędzie się prawdopodobnie we wrześniu, razem z nowymi telefonami.
Nowe akcesoria do Series „0”, 1, 2, 3
Czekamy na nowe zegarki, a tymczasem możemy się cieszyć nowymi paskami do poprzednich generacji, pokazanymi wczoraj. Wszystkie są już dostępne. Poniżej lista. Paski skórzane kosztują 699 zł, a cała reszta 249 zł.
Opaska sportowa Nike
- cargo khaki
- jaskrawy karmazyn/czarny
- perłowy róż
- nocna mgła
- czarny/czysta platyna
Pasek sportowy Nike
- cargo khaki/czarny
- lekki róż/perłowy róż
- czarny/biały
- czysta platyna/czarny
Opaska sportowa
- gorący róż
- morska zieleń
- elektryzująca zieleń
- głęboki błękit
Pasek sportowy
- niebieski jeans
- czerwona malina
- lemoniada
Pasek z plecionego nylonu
- różowe prążki
- niebieskie prążki
- szare prążki
- czarne prążki
Skórzany pasek z klasyczną klamrą
- ostry błękit
- żonkil
- delikatny róż
źródło: 9to5mac