Smartfon z wyświetlaczem Android i ikonami aplikacji oraz fragment laptopa Lenovo.

Kiedy premiera Android 16? Google zrywa z tradycjami i przyspiesza premierę

2 minuty czytania
Komentarze

Od pewnego czasu odliczamy dni do momentu, gdy Android 15 pojawi się w połowie października na smartfonach rodziny Google Pixel. Już tu zerwano z tradycją, bo choć urządzenia już dawno są w rękach klientów, nowy system nie debiutował razem z nimi. Okazuje się jednak, że od tradycji będziemy teraz odchodzić tylko częściej. Android 16 nie zadebiutuje w jesiennym okienku.

Android 16 zerwie z jesiennymi premierami

Nie mamy nic przeciwko przełamywaniu rutyny, wszak obecne cykle wydawnicze w Apple i Samsungu już są tak oklepane, że bez informacji prasowych można wpisać je w kalendarz. Czasami jednak człowiek patrzy się na proponowane zmiany i nie ma pojęcia, z czego one wynikają, tak jak dzieje się to w przypadku Google.

Obecne doniesienia Android Authority wyglądają tak, że Android 16 (nie mylić z postacią z anime Dragon Ball) ma zadebiutować już w 2. kwartale 2025 r., nie dając nawet Android 15 roku na poznanie się z użytkownikami.

Skąd taki pośpiech w Google? To zmiana stylu pracy nad oprogramowaniem

Logo Android 15, systemu, który zostanie zastąpiony przez Android 16 na ekranie telefonu, w tle rozmazany zielony robocik Androida.
Fot. Mamun sheikh K / Shutterstock

Powyższa zmiana nie wzięła się oczywiście z kaprysu. Google zmieniło wewnętrzne procedury dotyczące pracy nad następnymi systemami operacyjnymi dla smartfonów. Programiści działają teraz nad jedną wersją systemu, zamiast rozpraszać to na edycję alfa, beta, preview, etc.

To ma przede wszystkim poprawić stabilność systemu operacyjnego, który trafia do klientów. Przy okazji mówimy też o lekkim przyspieszeniu prac, z premiery na 3. kwartał roku do 2. kwartału. To w praktyce oznacza, że Android 16 zobaczymy w kwietniu, maju lub czerwcu 2025 r.

Źródło: Android Authority, Zdjęcie otwierające: Krzysztof Wilamowski / Android.com.pl

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw