Zielony szyld z logo UPC na elewacji budynku.

Klienci UPC dostaną zwrot pieniędzy od Play. UOKiK ostro o niezamówionych usługach

2 minuty czytania
Komentarze

Dobra wiadomość dla osób, które były klientami UPC przejętego jakiś czas temu przez P4 (Play). Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) podtrzymał bowiem swoją decyzję w kwestii niezamawianych przez klientów usług. Play zobowiązane zostało do zwrotu poniesionych przez klientów kosztów, ale ma przedstawić także preferencyjne warunki na dostęp do internetu mobilnego.

Klienci UPC dostaną zwrot pieniędzy od Play

UOKiK podtrzymało swoją decyzję, która dotyczyła naliczania klientom UPC dodatkowej opłaty za usługi, których nie zamawiali. Tym samym Play zostało zobowiązane do tego, by zwrócić pieniądze klientom, których ma dotyczyć ta kwestia. Mamy więc tutaj sytuację podobną do tej z klientami Vectra.

Przypomnijmy, że UPC Polska w programie „Więcej korzyści dla Ciebie” uruchamiała dla swoich klientów większą liczbę kanałów telewizyjnych lub zwiększała prędkość internetu. To odbywało się bez zgody klientów, a sama opłata naliczana była automatycznie. Mowa o kwocie od 4 do 8 złotych miesięcznie, co uzależnione było od umowy zawartej z operatorem.

Usługi niezamówione Decyzja i zarzuty Prezesa UOKiK dla UPC i Play
Fot. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów / materiały prasowe

Konsumenci nie wnioskowali o podwyższenie abonamentu, nie zamawiali nowych produktów i na żadnym etapie nie wyrażali dobrowolnie zgody na związanie się nowym kontraktem z UPC. Dlatego zmiany wprowadzone przez operatora nie powinny mieć miejsca.

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, informacja prasowa

Play ma poinformować klientów o decyzji UOKiK indywidualnie, ale także umieścić na stronie internetowej stosowną wiadomość. Osoby, które płaciły za dostęp do dodatkowych usług, a nie wyrażały na to zgody, mają otrzymać rekompensatę za okres, gdy opłacali usługę. Mogą to być maksymalnie 72 złote (za 9 miesięcy rozliczeniowych).

Canal+ także może mieć problemy

Niezamówione usługi to plaga wśród operatorów. Teraz urząd postawił zarzuty Canal+, gdzie klienci przy podpisywaniu umowy na dostęp do internetu mobilnego lub telefonii komórkowej, mieli od razu aktywowane dodatkowe usługi. Te z początku były darmowe, ale po upłynięciu okresu próbnego, pobierana była za nie opłata. Mowa o usługach „Bezpieczny Internet” oraz „Music+ Premium”.

Logo Canal+ na czarnym tle na ekranie telefonu, leżący na klawiaturze laptopa obok białych słuchawek.
Fot. WDnet Creation / Shutterstock

Możliwość rezygnacji z tych usług pojawiała się dopiero po podpisaniu umowy. Jeżeli zarzuty postawione przez urząd się potwierdzą, Canal+ może zostać ukarane grzywną w wysokości do 10% obrotu.

Źródło: UOKiK. Zdjęcie otwierające: Konektus Photo / Shutterstock

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw