Dobra wiadomość dla osób, które były klientami UPC przejętego jakiś czas temu przez P4 (Play). Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) podtrzymał bowiem swoją decyzję w kwestii niezamawianych przez klientów usług. Play zobowiązane zostało do zwrotu poniesionych przez klientów kosztów, ale ma przedstawić także preferencyjne warunki na dostęp do internetu mobilnego.
Spis treści
Klienci UPC dostaną zwrot pieniędzy od Play
UOKiK podtrzymało swoją decyzję, która dotyczyła naliczania klientom UPC dodatkowej opłaty za usługi, których nie zamawiali. Tym samym Play zostało zobowiązane do tego, by zwrócić pieniądze klientom, których ma dotyczyć ta kwestia. Mamy więc tutaj sytuację podobną do tej z klientami Vectra.
Przypomnijmy, że UPC Polska w programie „Więcej korzyści dla Ciebie” uruchamiała dla swoich klientów większą liczbę kanałów telewizyjnych lub zwiększała prędkość internetu. To odbywało się bez zgody klientów, a sama opłata naliczana była automatycznie. Mowa o kwocie od 4 do 8 złotych miesięcznie, co uzależnione było od umowy zawartej z operatorem.
Konsumenci nie wnioskowali o podwyższenie abonamentu, nie zamawiali nowych produktów i na żadnym etapie nie wyrażali dobrowolnie zgody na związanie się nowym kontraktem z UPC. Dlatego zmiany wprowadzone przez operatora nie powinny mieć miejsca.
Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, informacja prasowa
Play ma poinformować klientów o decyzji UOKiK indywidualnie, ale także umieścić na stronie internetowej stosowną wiadomość. Osoby, które płaciły za dostęp do dodatkowych usług, a nie wyrażały na to zgody, mają otrzymać rekompensatę za okres, gdy opłacali usługę. Mogą to być maksymalnie 72 złote (za 9 miesięcy rozliczeniowych).
Canal+ także może mieć problemy
Niezamówione usługi to plaga wśród operatorów. Teraz urząd postawił zarzuty Canal+, gdzie klienci przy podpisywaniu umowy na dostęp do internetu mobilnego lub telefonii komórkowej, mieli od razu aktywowane dodatkowe usługi. Te z początku były darmowe, ale po upłynięciu okresu próbnego, pobierana była za nie opłata. Mowa o usługach „Bezpieczny Internet” oraz „Music+ Premium”.
Możliwość rezygnacji z tych usług pojawiała się dopiero po podpisaniu umowy. Jeżeli zarzuty postawione przez urząd się potwierdzą, Canal+ może zostać ukarane grzywną w wysokości do 10% obrotu.
Źródło: UOKiK. Zdjęcie otwierające: Konektus Photo / Shutterstock
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.