Osoba trzymająca iPhone'a przy stole na tle zieleni.
LINKI AFILIACYJNE

Ten „hit” Apple wytrzymał rok. iPhone’y 16 najpewniej ominą go szerokim łukiem

2 minuty czytania
Komentarze

Kiedy Apple wprowadzało na rynek etui FineWoven dla iPhone’ów 15, miało to być przełomowe rozwiązanie. Ekologiczne, luksusowe i wytrzymałe – tak przynajmniej twierdzili marketingowcy z Cupertino. Rzeczywistość okazała się jednak brutalna, a użytkownicy nie zostawili na nowym artykule suchej nitki. Teraz wygląda na to, że gigant zamierza wycofać się z tego „eksperymentu”.

Ekologiczna porażka i rozczarowani użytkownicy

Dwa pudełka iPhone'a ułożone jedno na drugim na ciemnym tle.
Fot. ErickPHOTOPRO / Shutterstock

FineWoven miało być odpowiedzią Apple na rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów. Firma z jabłkiem w logo postanowiła zastąpić skórzane etui materiałem, który w 68% składa się z surowców pochodzących z recyklingu. Brzmi świetnie, prawda? Problem w tym, że teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką.

Użytkownicy szybko zaczęli narzekać na jakość nowych etui. Okazało się, że FineWoven jest podatne na zarysowania, plamy i ogólne zużycie w stopniu znacznie większym niż jego skórzany poprzednik. Co gorsza, etui traciło swój pierwotny wygląd w zastraszającym tempie. Wszystko to przy cenie 59 dol. (ok. 236 zł), czyli dokładnie takiej samej, jaką Apple żądało za skórzane akcesoria.

Fala krytyki, jaka spadła na FineWoven, nie mogła przejść bez echa. Apple prawdopodobnie zdecyduje się na drastyczny krok – całkowite wycofanie linii ekologicznych etui. Sugerują to rekordowo niskie stany magazynowe, co zazwyczaj zwiastuje koniec produkcji danego artykułu.

Co Apple zaoferuje w zamian?

Podświetlane logo Apple zamontowane wewnątrz budynku.
Fot. JHVEPhoto / Shutterstock

Możliwe, że firma zdecyduje się na powrót do sprawdzonych skórzanych etui, choć byłoby to sprzeczne z jej „proekologicznym” wizerunkiem. Bardziej prawdopodobne wydaje się zatem wprowadzenie zupełnie nowego materiału, który połączy zalety skóry z troską o środowisko.

Cała sytuacja pokazuje, jak trudno jest znaleźć złoty środek między ekologią, funkcjonalnością a… zadowoleniem użytkowników. Apple wpadło we własne sidła. FineWoven miało być luksusowe i trwałe, a okazało się zupełnie nietrafionym pomysłem.

Czy firma przyzna się do błędu? A może po cichu wprowadzi nowe rozwiązanie, udając, że FineWoven nigdy nie istniało? Jedno jest pewne – Apple musi wyciągnąć wnioski z tej wpadki.


Kto nie lubi kupować w sieci? Aplikacje zakupowe bardzo w tym pomagają. Jeśli z nich korzystasz, wypełnij naszą ankietę. Dziękujemy!


Źródło: Phone Arena. Zdjęcie otwierające: Farknot / Architect Shutterstock

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw