Postać przypominająca małpę ubrana w zdobioną zbroję, trzymająca długi kij, na tle zamglonego lasu i budynku. To kadr z gry Black Myth Wukong na PS5

Black Myth Wukong na PS5. Zaskoczenie, choć różnice są widoczne gołym okiem

3 minuty czytania
Komentarze

Nie ma co ukrywać, że Black Myth Wukong na PS5 i PC już na dobre zapisało się pozytywnie w ponad 50. letniej historii gier wideo. Tytuł zaliczył genialny debiut na Steam, osiągając w szczycie 2,32 mln graczy, tylko na platformie Valve. Nawet jeśli 90% z nich pochodzi z Chin, to i tak nie ujmuje wadze osiągnięcia. Pomyślcie, że dla nich to taka świętość, jak u nas Wiedźmin 3: Dziki Gon, dostępny teraz w PlayStation Plus Extra.

Aczkolwiek, sporą zagadką pozostawało tu Black Myth Wukong w wydaniu na konsole Sony, wszak recenzentom udostępniono wyłącznie wersję na komputery, co zapaliło czerwoną lampkę u wszystkich pamiętających premierę Cyberpunk 2077 w grudniu 2020 r. Tym razem jednak obawy były niesłuszne, bo Black Myth Wukong na PS5 działa sprawnie. Niestety, różnice między konsolą a komputerem są widoczne gołym okiem.

AKTUALIZACJA, 22.08.2024: Dodanie informacji o analizie przeprowadzonej przez Digital Foundry.

Jak Black Myth Wukong na PS5 działa? Jest analiza od specjalisty

Porównanie cieni w trybach gry PS5: Quality Mode, Balanced Mode, Performance Mode oraz PC: Ray-Tracing ON.
Fot. ElAnalistaDeBits / YouTube

Powyższy zrzut ekranu tak naprawdę mówi wszystko, co powinniście wiedzieć o działaniu Black Myth Wukong na PlayStation 5. Jest dobrze, ale wyraźnie widać cięcia w sferze związanej ze śledzeniem promieni. Najlepiej to pokazuje porównanie tafli wody między konsolą a komputerem.

W kontekście wydajności warto zaznaczyć, że skaczący Performance Mode utrzymuje na PS5 stałe 60 FPS animacji, ale jest to okupione dynamiczną rozdzielczością, kręcącą się wokół 1080p (skalowanie z 720p) Możliwe jest także podbicie jakości obrazu i stałe 30 FPS, ale przy tak dynamicznej grze, nie wiem, czy jest sens się na to decydować.

Analiza przeprowadzona przez Digital Foundry.

Z kolei specjaliści z Digital Foundry zwrócili uwagę na wykorzystanie technologii Frame Generation przy implementacji Trybu Wydajności. Przeskok z 30 do 60 klatek na sekundę powoduje jednak spore opóźnienia w reakcjach na przyciski, krytyczne dla gry wymagającej sporej precyzji. Najbliższe aktualizacje z pewnością i to poprawią, lecz osoby wydające 299 złotych na grę powinny mieć do czynienia z działającym produktem od razu.

Black Myth Wukong nie musi działać lepiej na PlayStation 5 Pro

Pełna analiza od niezastąpionego kanału ElAnalistaDeBits.

Przesadą jest twierdzenie, że Black Myth Wukong na PS5 to zupełnie inna gra. Takie porównania graficzne z pewnością będą jednak młynem na wodę osób wyczekujących fantomowego w tej chwili PlayStation 5 Pro. Ważne, że dalej istnieje rozwiązanie w produkcji Game Science, pozwalające utrzymać stałe 60 FPS – to się naprawdę chwali.

Pamiętajcie jednak, że nawet jeśli ulepszona konsola pojawi się pod koniec na rynku, to jeszcze nie oznacza automatycznej poprawy działania Black Myth Wukong. Tu musi ukazać się dedykowana aktualizacja do gry i po stronie deweloperów pozostanie decyzja, czy warto o taką zadbać.

Produkcja kosztuje na PlayStation 5 299 złotych, podczas gdy wersja Steam jest tańsza, wyceniona na 249 złotych.

Zdjęcie otwierające: Game Science / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw