Trzy zdjęcia z wioski olimpijskiej: sportowiec skaczący na łóżku z tekturową ramą, osoba trzymająca pakiet papieru toaletowego z podpisem "Trzeba się zaopatrzyć w papier toaletowy", oraz sportowiec siedzący przy stole w stołówce z jedzeniem.
LINKI AFILIACYJNE

Igrzyska Olimpijskie 2024 w mediach społecznościowych: łóżka z kartonu i przydział na papier toaletowy

4 minuty czytania
Komentarze

Tegoroczne Igrzyska Olimpijskie 2024 to prawdziwy festiwal contentu „od kuchni”, który śmiga po TikToku i Instagramie. Sportowcy, którzy w dzisiejszych czasach są jednocześnie influencerami, pokazują, jak wygląda wioska olimpijska, w jakich warunkach mieszkają i co otrzymali w pakietach startowych. To „smaczki”, których kiedyś szary widz śledzący swoich idoli przed telewizorem nigdy miał nie zobaczyć. Dzięki mediom społecznościowym wiemy więcej i… olimpiada przestaje być już taka magiczna.

Igrzyska Olimpijskie 2024: to, co widzimy w telewizji vs. content w social mediach

Wieża Eiffla z umieszczonymi olimpijskimi kołami oraz banerem z napisem „Paris 2024”.
Fot. Hethers / Shutterstock

Ceremonia otwarcia Letnich Igrzysk Olimpijskich 2024 w Paryżu była historycznym wydarzeniem, ponieważ obyła się poza stadionem, na Sekwanie. Planowane na 26 lipca 2024 roku wydarzenie rozpoczęło się o godzinie 19:30 i potrwa ponad trzy godziny.

Choć organizatorzy trzymali szczegóły dotyczące występów w tajemnicy, krążą liczne spekulacje na temat potencjalnych wykonawców. Według doniesień jednym z głównych artystów ma być Céline Dion, która mimo problemów zdrowotnych ma wrócić na scenę i zaśpiewać podczas ceremonii otwarcia.

Inne gwiazdy to Taylor Swift i Lady Gaga, która również była widziana w Paryżu i prawdopodobnie przygotowuje się do występu.

Stadion z bannerami promującymi Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024.
Fot. Franck Legros / Shuttestock

To jedna część igrzysk, którą widzimy jako magiczne przedstawienie na szklanym ekranie. Druga, gorsza strona, to content, którzy sportowcy pokazują w mediach społecznościowych. Dzięki temu wiemy m.in., że ich łóżka w wiosce olimpijskiej są… z kartonu.

Łóżka z kartonu i wyliczone rolki papieru toaletowego

Sportowcy aktywnie wykorzystują media społecznościowe, aby dzielić się swoimi przygotowaniami, doświadczeniami oraz promować ważne inicjatywy związane z igrzyskami w Paryżu 2024. Wszak na zasięgi liczą także sponsorzy. Dzięki temu fani mają unikalny wgląd w życie sportowców i mogą bliżej śledzić ich drogę do największego sportowego wydarzenia na świecie.

Minęły już jednak czasy, w których treści na ich kontach sprowadzają się do pokazywania treningów. Teraz na profilach olimpijczyków znajdziemy ich całą podróż do Paryża, a także wszystkie blaski i cienie pobytu w wiosce olimpijskiej.

Jedną z najgłośniejszych kontrowersji z wioski olimpijskiej były łóżka sportowców. Okazało się, że na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu 2024 będą wykonane z tektury, ponieważ po zakończonej uroczystości będzie można łatwo je rozebrać i poddać recyklingowi. Ku zaskoczeniu wszystkich sportowcy zaczęli publikować w mediach społecznościowych testy wytrzymałości, które – dzięki wygodnym materacom – wypadły całkiem przyzwoicie.

Tłumaczenie: Kartonowe łóżka, na których mają sprać sportowcy podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Jakieś przemyślenia?

Jedna z australijskich tenisistek Daria Saville za pośrednictwem konta na Instagramie @daria_sav pokazała, jak w wiosce olimpijskiej idzie po… papier toaletowy do wyznaczonego przez organizatorów miejsca. W filmie słychać, jak tłumaczy, że nie ma wystarczająco dużo papieru dla czterech kobiet mieszkających w jednym pokoju.

Osoba niesie paczkę papieru toaletowego; podpis na zdjęciu mówi, że w Wiosce Olimpijskiej nie ma serwisu pokojowego jak w hotelu, więc trzeba kupować własny papier toaletowy.
Tłumaczenie: Nie ma sprzątania jak w hotelu w wiosce olimpijskiej, dlatego musimy mieć własny papier toaletowy. Hehe. Fot. @daria_sav / Instagram

Wiemy nawet, że ktoś nie dojedzie na czas

Sportowcy również często dzielą się swoimi doświadczeniami z treningów i przygotowań. Wiele postów na Instagramie i TikToku pokazuje codzienne rutyny treningowe, diety oraz momenty odpoczynku i relaksu. Te treści nie tylko motywują innych sportowców, ale także angażują fanów i budują większe zainteresowanie igrzyskami. Coraz częściej dzielą się jednak także i trudnymi momentami.

Dzisiaj, w piątek 26 lipca 2024 roku, Magda Linette, polska tenisistka, opublikowała wpis, z którego wynika, że ze względu na organizację innych zawodów nie miała jak dolecieć do Paryża. Okazało się, że w dowiezieniu olimpijki na miejsce pomógł… Rafał Brzoska, właściciel firmy InPost.

Jak widać, dzięki mediom społecznościowym wiemy o olimpiadzie więcej, niż kiedykolwiek moglibyśmy przypuszczać. Czy to dobrze, czy źle – pozostawiam wam do oceny? Na pewno ze względu na oglądanie ich w internecie od tej drugiej strony, pozbawionej telewizyjnego patosu, Igrzyska Olimpijskie 2024 straciły trochę ze swojej magii.

Jeśli tropikalna pogoda w Polsce doskwiera także tobie, podziel się z nami swoimi sposobami radzenia sobie z upałami!

Źródło: oprac. własne. Zdjęcie otwierające: @tomdaley / @daria_sav / @emma_malabuyo / Instagram

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw