Logo sklepu Biedronka z napisem "Codziennie niskie ceny" oraz widoczny fragment żółtego samochodu DHL.

Biedronka i DHL łączą siły. W planach rozbudowa sieci automatów paczkowych

4 minuty czytania
Komentarze

DHL eCommerce Polska i Biedronka ogłaszają partnerstwo w zakresie budowy sieci automatów paczkowych. W ramach współpracy obie firmy planują systematyczną rozbudowę sieci automatów paczkowych DHL BOX 24/7 zlokalizowanych przy sklepach Biedronka w całym kraju. Czy zmieni to sytuację na rynku automatów paczkowych, zdominowanym przez InPost?

Kobieta trzymająca torbę z napisem "Do Biedronki IDE!" oraz broszurę DHL, stojąca przed automatem DHL.
Fot. Biedronka / materiały prasowe

Coraz chętniej korzystamy z automatów paczkowych

Jak wynika z badania European Online Shopper Survey 2023 przeprowadzonego przez DHL, klienci coraz chętniej korzystają z automatów paczkowych i punktów odbiorów i nadań przesyłek, a preferencje dotyczące dostaw do domu spadły z 73% do 64%. Biorąc pod uwagę rodzimy rynek, połowa Polaków woli odbiór zamówionej paczki w automacie.

Dzięki partnerstwu DHL eCommerce Polska i sieci Biedronka, klienci mogą cieszyć się wygodą zakupów i obsługi paczek za pomocą automatów w jednym miejscu. 

Para kobieta i mężczyzna rozmawia przed supermarketem Biedronka, oboje trzymając pudełko DHL.
Fot. Biedronka / materiały prasowe

Sklepy sieci Biedronka, a szczególnie te w mniejszych miejscowościach to często centralny punkt życia lokalnego. To tutaj można zrobić kompleksowe zakupy dla całej rodziny, kupić prasę lokalną czy nadać lub odebrać paczkę, a często nawet naładować samochód elektryczny. W ten sposób realizujemy strategiczną misję bycia blisko klientów, nie tylko oferując im najlepsze ceny, ale stale rozszerzając ofertę usług dodatkowych przy współpracy z naszymi partnerami.

Przemysław Jurowicz, dyrektor ds. nieruchomości w sieci Biedronka

Współpraca Jeronimo Martins (Biedronka) i DHL

W ramach pierwszego etapu współpracy, przy sklepach sieci Biedronka w całej Polsce umieszczono już ponad 600 automatów paczkowych DHL BOX wyposażonych w szereg funkcji przydatnych dla klientów.

Dużym atutem automatów paczkowych firmy jest to, że w maszynach DHL paczka czeka na odbiór aż 4 dni. To pozwala klientom na lepsze planowanie dnia i wygodniejsze odbieranie lub nadawanie paczek o dowolnej porze, przed lub zaraz po zakupach w Biedronce. 

Win-win dla obu stron

Klienci, którzy korzystają z usług DHL eCommerce, będą mieli dostęp do jeszcze większej sieci punktów odbiorczych i nadawczych z włączeniem automatów paczkowych DHL BOX 24/7 zlokalizowanych przy sklepach Biedronka należących do Jeronimo Martins Polska. Z kolei klienci Biedronki, będą mogli wygodnie odbierać lub nadawać swoje paczki w automatach DHL w drodze na lub po zakończeniu zakupów w sklepach sieci.

Kobieta trzymająca torbę zakupową z Biedronki przed paczkomatem DHL.
Fot. Biedronka / materiały prasowe

Dla sieci Biedronka automaty paczkowe przy dyskontach to kolejna usługa, która ma przyciągnąć klientów. Przy sklepach sieci Biedronka łącznie znajduje się już ponad 1800 automatów paczkowych różnych dostawców.

Zmiany na rynku automatów paczkowych

Obecna sytuacja na rynku automatów paczkowych to dominacja jednej firmy, którą próbują dogonić pozostali. Liderem jest InPost, który ma ponad 22 tysiące paczkomatów. Sieć DHL to obecnie 19 000 punktów odbiorów i nadań przesyłek w tym już 3500 automatów paczkowych DHL BOX 24/7, zlokalizowanych w całej Polsce.

Warto dodać, że rynek ten jest już mocno nasycony, a niejednokrotnie firmy konkurują ze sobą w tych samych lokalizacjach. Kolejne automaty wyrastają jak grzyby po deszczu. Dlatego podoba się nam koncepcja współdzielonych maszyn, za co stawia Orlen.

Kobieta w czerwonej kurtce umieszcza czerwoną torbę w samochodzie dostawczym z logiem "ORLEN paczka".
Fot. PAP/M. Moryl

Otóż w automatach należących do ORLEN Paczki możliwe będzie odebranie przesyłek, dostarczanych przez inne firmy. Pierwszym partnerem, któremu ORLEN Paczka udostępni swoją sieć, będzie General Logistics Systems Poland (GLS).

W odpowiedzi na zapotrzebowanie podmiotów na rynku kurierskim, postanowiliśmy udostępnić skrytki w automatach paczkowych ORLEN innym podmiotom. Działania te wpisują się w realizowaną przez ORLEN Strategię Zrównoważonego Rozwoju. Dzięki współdzieleniu automatów, będziemy efektywniej je wykorzystywać i tym samym redukować oddziaływanie na środowisko

 Maciej Chłodziński, kierownik Działu Sieci Automatów Paczkowych w ORLEN

Dodajmy, że w zeszłym miesiącu została ogłoszona strategiczna współpraca pomiędzy ORLEN Paczka a Allegro w ramach programu Allegro Delivery. Dzięki temu klienci platformy mogą skorzystać z dwóch metod dostawy i łącznie ponad 18 tys. punktów odbioru. 

Źródło: Biedronka, WNP.pl, PAP. Zdjęcie otwierające: Biedronka / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw