Dwa różne rowery elektryczne z dużymi oponami, stojące na zewnątrz: jeden przy ścianie budynku, drugi na trawie.
LINKI AFILIACYJNE

120 km/h rowerem elektrycznym. To możliwe… ale w Polsce nielegalne

2 minuty czytania
Komentarze

Jakie rowery elektryczne są w stanie osiągnąć prędkość 120 km/h? Oczywiście, że te wyprodukowane w Chinach. Na szczęście te ścigacze nie są legalne w Europie i na razie nie będziemy musieli martwić się o ich debiut na chodnikach w Polsce.

Nielegalne w Europie rowery elektryczne biją rekordy prędkości

Super mocny rower elektryczny 72V 49Ah o prędkości do 120 km/h, sprzedawany na platformie Alibaba.
Fot. Alibaba / zrzut ekranu

Pomysł stworzenia dofinansowań na rowery elektryczne w Polsce sprawił, że jednoślady napędzane siłą nóg oraz wspomagane baterią stały się jeszcze popularniejsze. Naturalnie dziś wiele modeli oraz typów tych pojazdów bez problemu kupimy stacjonarnie w sklepie lub nawet online.

Niemniej Chińczycy wpadli na pomysł stworzenia rowerów elektrycznych, które mają bardzo mało wspólnego z prawdziwymi rowerami, a bardziej przypominają ścigacze. Niemniej technicznie rzecz biorąc, są to rowery, które dzięki potężnym silnikom i pojemnym bateriom mogą rozpędzić się nawet do 120 km/h. W zależności od modelu takie pojazdy kupimy w internecie już od 1300 dolarów, czyli około 5000 złotych.

Oczywiście takie rowery nie mogą legalnie poruszać się po europejskich chodnikach i ulicach ze względu na konkretne przepisy dotyczące mocy, którą mogą dysponować elektryczne jednoślady. Zaznaczmy bowiem, że chińskie pojazdy wyposaża się w silniki o mocy 15 000 W (około 20,3 KM). Zaznaczmy, że europejskie modele mogą mieć nie więcej niż 250 W.

Pomysłowość Chińczyków nie zna granic

Mężczyzna w szarym dresie i niebieskich trampkach prowadzi czarny rower elektryczny z grubymi oponami po brukowanej alejce w parku.
Fot. Taras Grebinet / Shutterstock

W Polsce rowery elektryczne podlegają określonym przepisom regulującym ich prędkość oraz inne parametry techniczne. Zgodnie z przepisami prawa, rowery elektryczne muszą spełniać pewne kryteria, aby mogły być uznane za rowery, a nie za inne pojazdy, takie jak motorowery czy motocykle.

Silnik roweru elektrycznego nie może mieć mocy większej niż 250 watów. Jest to kolejny istotny element, który odróżnia rowery elektryczne od innych pojazdów mechanicznych. Tymczasem baterie stosowane w elektrycznych jednośladach mają zazwyczaj pojemność od 300 Wh (watogodzin) do 1000 Wh, choć na rynku dostępne są również modele z bateriami o mniejszej lub większej pojemności. Pojemność baterii bezpośrednio wpływa na zasięg roweru elektrycznego – im większa pojemność, tym dłuższy zasięg.

Jeśli masz już dość panujących upałów, pomóż nam poznać preferencje Polaków w zakresie radzenia sobie z nadmiarem gorącej pogody.

Źródło: Alibaba. Zdjęcie otwierające: Alibaba, zrzut ekranu modyfikacje własne

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

    Motyw