Logo TikTok Symphony z kolorowym wzorem w tle.

Kolejny cios w zarobki influencerów. TikTok wprowadza cyfrowe awatary

3 minuty czytania
Komentarze

TikTok przedstawił założenia związane ze zbiorem funkcji Symphony AI. Popularna platforma społecznościowa proponuje markom, by te wykorzystywały cyfrowe awatary w tworzonych treściach. Takie rozwiązanie może pozwolić zaoszczędzić na influencerach i aktorach.

TikTok Symphony AI i cyfrowe awatary

Osoba trzymająca smartfon z otwartą aplikacją TikTok, na stole widać laptopa.
Fot. THICHA SATAPITANON / Shutterstock

17 czerwca 2024 roku TikTok zaprezentował nowe funkcje Symphony AI. Mają one pomagać markom w produkowaniu przebijających się treści. Nowości zostały zaprezentowane na rynku amerykańskim, a jedną z nich są cyfrowe awatary.

Ogólnodostępne awatary są tworzone na podstawie wizerunku opłacanych aktorów, którzy pochodzą z różnych środowisk czy narodowości. Niestandardowe awatary są z kolei tworzone w taki sposób, żeby przypominały konkretnego twórcę lub przedstawiciela marki. Awatary mówią w wielu językach, a marki mają możliwość dotrzeć do zagranicznych klientów, zachowując podobieństwo prezentowanych produktów, ale również zaznaczając regionalne różnice.

Istotna jest też funkcja Symphony AI Dubbing, która pozwala dodać do filmików odpowiedni podkład językowy danej postaci. Do wyboru są różne języki, m.in. tajski, angielski, hiszpański, francuski, niemiecki, koreański, portugalski, japoński oraz wietnamski.

AI może przyczynić się do oszczędzania na influencerach

Dwie osoby trzymają telefony z włączoną aplikacją TikTok.
Fot. Luiza Kamalova / Shutterstock

W skrócie marki mają mieć możliwość prostszego i tańszego tworzenia treści promujących określone produkty, niż w sytuacji, w której musiałyby same znaleźć influencerów i aktorów z poszczególnych krajów, którzy zaprezentowaliby daną rzecz.

To kolejny krok ku personalizacji przekazu. Awatar stworzony przez nas czy nawet ten z płatnego portfolio zawsze będzie tańszy niż wynajęcie prawdziwego aktora. Dodatkowo marka będzie mogła dowolnie zmieniać główny scenariusz i modyfikować go zgodnie z potrzebami lokalnych społeczności. Może dobrać nieco inny przekaz dla klienta w USA czy w Azji, a wygenerowanie tego pod wieloma różnymi postaciami będzie trwało ułamek czasu, który potrzebny byłby aktorowi, aby nauczyć się swojej roli.

Piotr Mastalerz, specjalista PPC w ZnajdźReklamę.pl

Niewykluczone więc, że w niedalekiej przyszłości mocno zmienią się realia pracy dla influencerów. Chodzi nie tylko o same awatary na TikToku, po prostu coraz częściej słychać o sytuacjach, w których poszczególne firmy mogą same tworzyć wirtualne postacie promujące produkty.

smartfon z włączoną aplikacją tiktok. Fake newsy na platformie
Fot. Nik / Unsplash

Choć TikTok jest bardzo popularną platformą społecznościową, niektórzy nie chcą posiadać na niej konta, a jedynie sporadycznie zapoznać się z materiałami na danym profilu. Z podlinkowanego poradnika dowiecie się, jak korzystać z TikToka bez rejestracji.

Jeśli tropikalna pogoda w Polsce doskwiera także tobie, podziel się z nami swoimi sposobami radzenia sobie z upałami!

Źródło: TikTok/informacja prasowa, znajdzreklame.pl/informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: THICHA SATAPITANON / Shutterstock

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw