Obraz przedstawia tłum ludzi z uniesionymi rękoma, którzy patrzą na centrum promieniujące światłem, w którym widoczne jest logo Spotify otoczone muzykalnymi symbolami, takimi jak nuty i klucze wiolinowe, na kolorowym, kosmicznym tle.
LINKI AFILIACYJNE

Spotify z nową funkcją. Przyda się… podczas nauki

3 minuty czytania
Komentarze

Edukacja to ważna sprawa, o czym doskonale wiedzą także Brytyjczycy. To właśnie oddział Spotify na Wyspach uruchamia kursy wideo, które mają za zadanie rozwijać wiedzę użytkowników aplikacji w tematach tworzenie muzyki, kreatywności, nauki o biznesie i zdrowego trybu życia.

Edukacyjne kursy wideo od Spotify

Smartfon z wyświetlonym logo Spotify na czarnym tle leżący na płycie winylowej. Do smartfona podpięte są białe słuchawki douszne.
Fot. Daviles / Depositphotos

W Wielkiej Brytanii rozpoczęły się testy nowej funkcji Spotify. Jedna z najpopularniejszych usług streamingowych na rynku nawiązała współpracę z BBC Maestro, PLAYvirtuoso, Skillshare i Thinkific. Wszystko to w celu udostępniania edukacyjnych treści wideo. Filmy w Spotify obejmują różne tematy, jednak w aplikacji podzielono je na cztery podstawowe kategorie:

  • tworzenie muzyki,
  • kreatywność,
  • nauka o biznesie,
  • zdrowy tryb życia.

W założeniu treści mają pozwolić użytkownikom Spotify na rozwijanie swoich zainteresowań oraz wiedzy przy okazji słuchania swojej ulubionej muzyki, audiobooków czy też podcastów.

Testowanie edukacyjnych kursów wideo w Wielkiej Brytanii pozwoli nam odkryć ekscytujące możliwości lepszego zaspokajania potrzeb naszych użytkowników, którzy realnie interesują się nauką. Wielu z nich codziennie słucha podcastów oraz audiobooków w ramach swoich fascynacji edukacyjnych, a my wierzymy, że ta wysoce zaangażowana społeczność będzie zainteresowana dostępem do jakościowych treści i kupowaniem ich od twórców kursów wideo.

W Spotify nieustannie staramy się tworzyć nowe oferty dla naszych twórców i użytkowników, a po stworzeniu najlepszych na rynku spersonalizowanych wachlarzy muzycznych i podcastów nie możemy się doczekać odkrywania potencjału nauki opartej na materiałach wideo.

Babar Zafar, wiceprezes ds. rozwoju produktów w Spotify

Niestety nie wszystko jest za darmo

Dwa smartfony na kolorowym tle z abstrakcyjnym wzorem, oba wyświetlają aplikację do strumieniowania muzyki z utworem "Terminator" artysty Asake na ekranie.
Fot. Spotify / materiały prasowe

Jak łatwo się domyślić, gdy testy nowej funkcji Spotify okażą się pozytywne – twórcy aplikacji zapewne zaczną ją wprowadzać na nowe rynki. Sęk w tym, że edukacyjne kursy nie są darmowe. Ze względu na trwające testy brytyjscy użytkownicy, którzy korzystają ze Spotify w wersji darmowej lub Premium mają nieograniczony dostęp do dwóch lekcji z każdego kursu. Za następne materiały należy już zapłacić odpowiednią stawkę. W zależności od pakietu ceny wahają się od 20 do 80 funtów, co daje nam widełki w postaci 100-400 złotych.

Naturalnie opcja wciąż jest w fazie testów, więc zarówno jej zawartość, jak i cena mogą się zmienić. Dodatkowo należy pamiętać, że wciąż jest ona dostępna tylko i wyłącznie w Wielkiej Brytanii. Gdy tylko Spotify rozpocznie testy w Polsce, z pewnością was o tym poinformujemy.

Tymczasem, jeśli lubicie dobrą muzykę bardzo możliwe, że nie powiecie złego słowa także na fajne filmy. W związku z tym pozwólcie, że odeślę was do naszego zestawienia z aktualnym TOP10 Netfliksa. Tam z pewnością znajdziecie niejedną pozycję, która pozwoli miło spędzić wieczór.

Źródło: Informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: Obraz wygenerowany za pomocą DALL-E

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw