Alibaba prezentuje odpowiedź na ChatGPT. Pierwsi użytkownicy już mogą testować Tongyi Qianwen

2 minuty czytania
Komentarze

ChatGPT wzbudza skrajne emocje. Część internautów upatruje w nim rewolucyjnego narzędzia, które pomoże nam rozwinąć wiele sektorów gospodarki i życia publicznego, podczas gdy inni obawiają się o swoje bezpieczeństwo. Tymczasem ogromne korporacje technologiczne szukają własnych odpowiedzi na narzędzie od OpenAI. W tym miejscu cały na biało wchodzi Alibaba ze swoim Tongyi Qianwen.

Tongyi Qianwen – odpowiedź na ChatGPT prosto od Alibaby

Tongyi Qianwen - odpowiedź na ChatGPT prosto od Alibaby

Alibaba – znany chiński gigant technologiczny rozpoczął testowanie Tongyi Qianwen, czyli swojej autorskiej odpowiedzi na ChatGPT. Podobnie jak narzędzie od OpenAI twór z Państwa Środka ma „rozmawiać” z użytkownikami, jednak w tym przypadku mówimy o mechanizmie nastawionym przede wszystkim na Chińczyków. Niemniej wcale nie oznacza to, że osoby chcące bliżej zapoznać się z Tongyi Qianwen muszą pochodzić właśnie z Azji.

Na stronie Tongyi Qianwen można już podać swój numer telefonu oraz adres e-mail, aby stanąć w kolejce po dostęp do narzędzia. Niestety na ten moment Alibaba nie podał żadnych istotniejszych szczegółów dotyczących swojego chatbota, opierającego się o sztuczną inteligencję. Najprawdopodobniej czegoś nowego o Tongyi Qianwen dowiemy się 11 kwietnia (tj. wtorek) przy okazji wydarzenia Alibaba Cloud.

Zobacz też: Elon Musk i założyciel Apple apelują o wstrzymanie prac nad AI. „Utrata kontroli nad cywilizacją”

Trend na rozwijanie sztucznej inteligencji raczej nie przeminie zbyt szybko, czego świetnym dowodem są ruchy Alibaby. Chiński gigant jest już kolejną firmą, która bada możliwości tego typu narzędzi. Oczywiście takie preferencje dzisiejszego rynku nie przypadają do gustu wszystkim internautom.

Bardzo duża część społeczeństwa wciąż obawia się możliwości sztucznej inteligencji, a dokładniej mówiąc zagrożeń, które niesie za sobą jej ciągły rozwój. Niemniej, co by się nie działo, należy pamiętać, że AI to także świetny interes, a coraz więcej firm próbuje je wykorzystać do promowania swoich własnych marek, produktów oraz usług.

Źródło: GizmoChina, fot. Depositphotos/everythingposs

Motyw