grał przez 17 godzin

Najpopularniejsze gry mobilne – ten gatunek odpowiada za 1/3 pobrań na świecie

2 minuty czytania
Komentarze

Zastanawialiście się kiedyś, jakie są najpopularniejsze gry mobilne? Odpowiedź na to pytanie przynoszą dane Sensor Tower. Okazuje się, że jeden z gatunków odpowiada za 1/3 pobrań na świecie. Fani skomplikowanych produkcji z zaawansowaną grafiką mogą być zaskoczeni.

Najpopularniejsze gry mobilne

źródło: Mobiem / mat. prasowe

Z danych Sensor Tower wynika, że co trzecią pobieraną grą mobilną jest produkcja typu hyper-casual. Jeśli do tej pory nie znaliście tego pojęcia, nie macie się czym przejmować. Zostało ono wprowadzone dopiero kilka lat temu. Gry hyper-casual zazwyczaj bazują na pojedynczym typie mechaniki. Może być to np. klikanie, przesuwanie palcem w lewo lub prawo albo rotacja. Tego typu produkcje są bardzo proste, skąd zatem ich popularność? Takie tytuły dzięki swojej prostocie są uniwersalne i trafiają w gusta szerokiej grupy odbiorców. Nie wymagają żadnych skomplikowanych umiejętności i wiedzy, a żeby czerpać satysfakcję z rozgrywki, nie trzeba rozpoczynać od długich tutoriali.

W 2021 roku wydawcy wypuścili 2 miliony nowych aplikacji, z czego 15 proc. stanowiły gry. Hyper-casualowe produkcje były głównym motorem napędowym pobrań. Największą popularnością w skali świata cieszyły się gry takie jak: Bridge Race, Hair Challenge, Count Masters, Phone Case DIY, High Heels, które znalazły się w pierwszej piątce najczęściej ściąganych gier – komentuje Michał Pietruszka, Head of Mobile Product, Mobiem Polska. Gry typu hyper-casual okazują się również świetnym rozwiązaniem dla reklamodawców. Takie tytuły najczęściej są darmowe, jednak umożliwiają graczom otrzymanie dodatkowych bonusów lub np. odnowienie życia w zamian za obejrzenie reklamy. Wiele osób korzysta z tej możliwości.

Czytaj także: Te gry na smartfony były kiedyś bardzo popularne – pamiętacie je jeszcze?

Z raportu State of mobile 2022 data.ia wynika, że wydatki na reklamy w środowisku mobilnym osiągnęły 295 miliardów dolarów w ubiegłym roku. Daje to wzrost rok do roku o 23%. Z kolei dane Statista na IV kwartał 2021 roku pokazują, że 64% graczy mobilnych z regionu EMEA ogląda reklamy video in-app podczas rozgrywki, żeby otrzymać w zamian bonusy. Co czwarty gracz ogląda takie reklamy, żeby znaleźć produkty, które mógłby kupić, a ok. 35% graczy ogląda reklamy tylko jeśli odpowiadają one ich zainteresowaniom. Dane AdColony pokazują natomiast, że 88% graczy mobilnych w Polsce w celu uzyskania kolejnego poziomu w rozgrywce woli obejrzeć reklamę, niż zapłacić.

źródło: informacja prasowa

Motyw