Odpowiedź TikToka na Spotify nie znalazła uznania w oczach internautów, więc znika z rynku zaledwie rok po debiucie. Oznacza to, że tym razem popularna platforma z Chin musi pogodzić się z wyższością rywali zza oceanu.
Spis treści
Koniec TikTok Music – platforma zostanie wyłączona
Słyszeliście o TikTok Music? Bardzo możliwe, że nie, ponieważ serwis, który w założeniu miał być konkurencją dla Spotify, ostatecznie został przetłumaczony tylko na cztery języki (angielski, portugalski, hiszpański i indonezyjski) oraz raczej nie zrobił wrażenia na osobach, które regularnie korzystają z platform do streamingowania muzyki.
W związku z tym niewypał TikToka zostanie oficjalnie zamknięty 28 listopada 2024 roku. Co ciekawe BytaDance uruchomiło usługę zaledwie rok temu – w lipcu.
Przy okazji tego ogłoszenia twórcy aplikacji potwierdzili, że użytkownicy, którzy mają aktywną subskrypcję, otrzymają zwrot kosztów.
Atak na pozycje Spotify nieudany
W założeniu TikTok Music miał na celu rozszerzenie doświadczeń muzycznych znanych z głównej platformy BytaDance, oferując użytkownikom dostęp do milionów utworów z całego świata. Podobnie jak na Spotify muzykę było można odtwarzać online oraz tworzyć playlisty. Dodatkowo usługa oferowała funkcje społecznościowe, umożliwiające użytkownikom dzielenie się muzyką, odkrywanie nowych artystów oraz śledzenie trendów.
Platforma od samego początku kładła duży nacisk na interakcję i poznawanie nowych utworów poprzez popularne w aplikacji wyzwania, wiralowe trendy oraz rekomendacje bazujące na algorytmach. Jak się szybko okazało – nie była to dobra ścieżka, przynajmniej przy tak dużej konkurencji w tej branży.
Źródło: Engadget. Zdjęcie otwierające: T. Schneider / Shutterstock
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.