Czy Amazon podbije rynek tabletów?

2 minuty czytania
Komentarze
amazon_tablet

Jeszcze kilka lat temu, gdy kilku futurystów próbowało prezentować urządzenia elektroniczne przypominające dzisiejsze tablety, temat ten nie tylko interesował niewielkie grono, lecz był wręcz wyśmiewany. Dzisiaj zainteresowanie tabletami jest na tyle duże, że wiele firm powoli wieszczy upadek prasy, a co śmielsi przepowiadają upadek internetu w obecnej formie.

iPad utorował w pewien sposób drogę producentom nie wierzącym w sukces Apple na ścieżce tabletów, pokazując tym samym, że gra jest warta świeczki. Powołując się na dane firmy przytoczone w artykule z New York Times sprzed kilki dni, od momentu premiery pierwszego iPada na świecie sprzedano miliony egzemplarzy dziecka Steve’a Jobsa; tylko w pierwszym kwartale Apple sprzedało niespełna 5 milionów. Gros użytkowników tabletu od Apple używa do czytania prasy oraz książek. Rynek wciąż się rozwija, dostosowuje do rytmu w jakim rozwijają się producenci; kierunek w którym zmierzać będą firmy chcące konkurować z Apple wciąż będzie mógł nas zaskoczyć. Amazon najnowszymi informacjami, powoli publikowanymi przez firmę, odsłania karty, chcąc dać do zrozumienia, że na sztandarowym produkcie – Kindle – się nie skończy. Ponoć czytnik nie tylko w Stanach, gdzie samo urządzenie jest najbardziej rozwinięte, sprzedał się w ilości od czterech do ośmiu milionów. Można powiedzieć „mało”, biorąc pod uwagę okres czterech lat i porównując do sprzedaży iPada.

Rozwój tabletów z Androidem powoduje zainteresowanie Amazona i tym rynkiem. Nasze ostatnie doniesienia prognozują pojawienie się pierwszych urządzeń jeszcze w tym roku. NYT w tym samym artykule przypomina, że w marcu Amazon zatrudnił pięciu developerów, którzy zajmują się jedynie Androidem. Dziś wiadomo, że możemy przygotowywać się na małą rewolucję, a widząc ile firm prezentuje swoje urządzenia, liczymy na coraz tańsze i coraz lepsze tablety. Miejmy nadzieję, że firma podbije nie tylko rodzimy, amerykański rynek, ale spróbuje powalczyć o klientów zza oceanu.

źródło: New York Times 

Motyw