ING wzorem do naśladowania? Premiera i ekstremalne testowanie nowej aplikacji banku

3 minuty czytania
Komentarze
ING Bank Mobile HD

W ubiegłym tygodniu nasza redakcja została zaproszona na premierę tabletowej aplikacji do obsługi konta w ING Banku Śląskim. Nieczęsto zdarza się by z takiej okazji zwoływać konferencję prasową… zazwyczaj rozsyłana jest zwyczajna informacja prasowa i na tym się kończy. Zatem ciekawi byliśmy co ING ma do pokazania i czy nas czymkolwiek zaskoczy.

ING Bank Mobile HD

Event zorganizowany został na lotnisku w Nowym Mieście nad Pilicą, co już w jakiś sposób zdradza jego nietypowość. Na początek wręczono nam tablety z zainstalowaną aplikacją i zaproszono do wysłuchania prezentacji. Jak się okazało to nie było kolejne nudne przemówienie CEO, który chwaliłby się swoimi wynikami sprzedażowymi, ponieważ do głosu dopuszczono osoby bezpośrednio zaangażowane w tworzenie produktu. Dzięki temu mięliśmy okazje dowiedzieć się krok po kroku jak przygotowywano aplikację.

ING Bank Mobile HD

Na początku przeprowadzono szereg analiz i badań. Wynikło z nich, że tablety to urządzenia wykorzystywane w niemal całkowicie inny sposób niż smartfony. Błędem więc byłoby zwykłe dostosowanie wcześniej stworzonej aplikacji mobilnej do nowych rozdzielczości (co zresztą robi obecnie zdecydowana większość firm). Tablety częściej używamy w trybie landscape (poziomym)  niż portait (pionowym). W porównaniu do smartfonów wykorzystujemy je do konsumpcji treści, a nie do komunikacji. Te i wiele innych wniosków doprowadziło do kilku założeń. Aplikacja powinna być:

• Wygodna w użyciu – prosta i intuicyjna

• Dostosowana do przyzwyczajeń użytkowników tabletów

• Wyświetlana w trybie panoramicznym

• Wiele elementów dostępnych za pomocą kciuka

• Wizualna spójność aplikacji mobilnych

karta_produktu
podsumowanie
kalendarz
karta_produktu2
przelew_wzorcowy2

Poniżej prezentujemy kilka screenów. 

przelew_wzorcowy1

Czy udało się zrealizować założenia?

Odpowiedzi na to pytanie szukaliśmy podczas ekstremalnych testów aplikacji.
Na początek każdy z nas wylosował zadanie do wykonania. Nam przypadło wykonanie przelewu do Jana Kowalskiego oraz doładowanie konta w Orange. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że zadania te mięliśmy wykonać w dość nietypowych okolicznościach…

ING Bank Mobile HD

Do dyspozycji dziennikarzy było Ferrari F430, Lamborghini Gallardo LP560-4, Porsche 911 Carrera 4S,  Ford Transit „Drift Taxi” oraz rajdowe Subaru Impreza z Mistrzem Polski Tomaszem Kucharem za kierownicą.

ING Bank Mobile HD

Wyobrażacie sobie wykonywanie przelewów podczas driftowania albo jadąc slalomem z prędkością 200km/h?! My też nie, ale tylko do momentu kiedy wsiedliśmy z tabletem do wyżej wspomnianych aut.

ING Bank Mobile HD

Okazuje się, że aplikacja jest na tyle intuicyjna, przejrzysta i szybka, że nawet kiedy jesteśmy poddawani ekstremalnym przeciążeniom i niezwykłej dawce adrenaliny zdołamy wykonać te bardziej skomplikowane operacje. Oczywiście zajmując miejsce pasażera w Subaru kierowanym przez Tomasza Kuchara trudno było się zdecydować czy trzymać się fotela, zacząć się modlić czy wykonywać przelew, ale po chwili namysłu i tu się udało.

ING Bank Mobile HD

Ogromną w tym zasługę miały elementy dostępne za pomocą kciuków i ergonomiczność aplikacji, a to z kolei jest wynikiem licznych analiz. Do planowania interfejsu zespół deweloperów używał m.in. eyetrackingu mobilnego, czyli badania rozkładu uwagi wzrokowej, analizy zachowania osób podczas wykonywania zadań na makietach oraz wywiadu z testerami. Mięliśmy okazję zobaczyć jak wyglądały pierwsze wersje aplikacji, które według programistów spełniany wszelkie wymagania i zdecydowanie musimy przyznać, że słuchając opinii potencjalnych użytkowników zrobili oni dobry krok.

Aplikacja oficjalnie dostępna będzie 23 sierpnia. Więcej informacji o niej znajdziecie tutaj.

ING Bank Mobile HD

Może wydawać się to nieistotnym szczegółem, ale mało jest firm, które po pierwsze rozróżniają aplikacje smartfonowe od tych dedykowanych na tablety. A jeszcze mniej zastanawia się nad opinią użytkowników realizując twardo własną wizję. Mamy nadzieję, że w ślad za ING pójdą kolejne firmy i posiadacze tabletów nie będą dyskryminowani. Tym bardziej, że rynek zapowiada się bardzo obiecująco. W 2013 w stosunku do roku ubiegłego sprzedaż tabletów wyniesie 1,8mln, a to oznacza wzrost o 205%.

Poniżej znajdziecie jeszcze kilka zdjęć z eventu.

ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD
ING Bank Mobile HD

Motyw