LOKOWANIE PRODUKTU: 70MAI

Każdy powinien mieć je w aucie. Poznajcie świetne kamery od 70mai

9 minut czytania
Komentarze

Wiele mówi się o tym, że w samochodzie zawsze powinna być ważna gaśnica, apteczka, trójkąt ostrzegawczy i śmiało do tego grona dorzuciłbym wideorejestrator. To urządzenie może okazać się nieocenione w spornych sprawach i ma szansę niejednokrotnie rozwiązać wiele niewiadomych.

Dlatego warto zdecydować się na kamerę samochodową, na której będziemy mogli polegać i jednocześnie nie będziemy przepłacać. Dokładnie z taką propozycją przychodzę do was, a dokładniej z podwójną, bo 70mai A510 to zestaw kamer do rejestrowania tego, co dzieje się przed i za autem.

Bogaty zestaw 70mai A510 to istotny atut

Wideorejestratory często pakowane są po macoszemu, na ścisk, a liczba dodatków jest mocno ograniczana. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku 70mai A510, gdyż wszystko ma swoje miejsce, a do tego możemy liczyć na mnogość akcesoriów.

Doceniam już sam fakt, że 70mai oferuje osobno zasilacz do gniazda 12 V (z dwoma gniazdami USB-A) względem kabla USB-A – USB-C o długości 3,5 metrów. Nikt nie powinien mieć problemów z rozprowadzeniem tego ostatniego po samochodzie.

W tym celu pomoże szpatułka, ale też dwie naklejki antystatyczne i zapasowa taśma dwustronna. Oba ostatnie elementy są też powtórzone dla kamery tylnej (70mai RC11), a sam kabel łączący oba urządzenia mierzy 5,5 metra.

Kamera samochodowa 70mai A510 to następca bestselleru A500s, który w ciągu roku dotarł do 0,5 mln klientów. Tym sposobem nowy, omawiany model ma wysoko postawioną poprzeczkę, więc spójrzmy na dane techniczne:

  • matryca Sony STARVIS 2 (IMX675, 5 MPx)
  • obiektyw F/1.8 (140 stopni)
  • wspierane rozdzielczości:
    • 2593×1944 w 30 kl./s. (HDR)
    • 2960×1440 w 30 kl./s. (HDR)
    • 1920×1080 w 30 kl./s. (HDR)
    • 1920×1080 w 60 kl./s.
  • kodeki H.265 i H.264
  • 2-calowy wyświetlacz
  • Wi-Fi i Bluetooth
  • GPS
  • obsługa kart microSD do 256 GB
  • akumulator o pojemności 500 mAh
    • złącze USB-C
    • obsługa trybu parkingowego z zewnętrznym modułem (UP03 lub UP04)
  • funkcje ADAS, nagrywanie w pętli, time-lapse (w trybie parkingowym)
  • kompatybilność z tylnymi kamerami RC11 (1080p), RC12 (1080p HDR) i kabinową FC02 (1080p)
  • wymiary: 82×63×39 mm
  • waga: 108 g.

Kluczowa nowość w A510 to sensor STARVIS 2 od Sony i wsparcie dla technologii HDR. To game changer w wideorejestratorach, co przy rozsądnej cenie propozycji od 70mai odgrywa jeszcze ważniejszy punkt.

Do tego mówimy o kamerze samochodowej, która została wyposażona w najważniejsze moduły łączności. Niemniej możliwości nie kończą się na podstawowych danych technicznych.

Moduł LTE, aby mieć stały podgląd – 70mai 4G Hardwire Kit (UP04)

Do moich rąk trafił nie tylko wideorejestrator, ale także moduł 70mai 4G Hardwire Kit (UP04), który sprawia, że kamery A510 i RC11 można uznać za pełnoprawnych stróżów naszego auta. Jak sama nazwa wskazuje, jest to rozszerzenie, które pozwala na łączność 4G i jednocześnie na stałe zasilanie.

Za sprawą integracji z instalacją elektryczną samochodu tryby parkingowe mogą działać bez przerwy i bez żadnych ograniczeń, stale rejestrując obraz w ramach nagrywania poklatkowego. Z kolei moduł 4G pozwala łączyć się zdalnie z wideorejestratorem, co z kolei umożliwia stały podgląd na żywo tego, co dzieje się wokół auta.

Dodatkowo jesteśmy informowani o potencjalnych zagrożeniach poprzez powiadomienia na smartfony, a nagrania z niebezpiecznych sytuacji przechowywane są w chmurze. W razie potrzeby możemy też namierzyć samochód za sprawą przekazywanej lokalizacji GPS.

Sama instalacja sprowadza się do:

  • podłączenia trzech przewodów w aucie;
  • włożenia karty SIM do głównego modułu, który umieszczamy w miejscu z zasięgiem GSM;
  • podłączenia wideorejestratora kablem USB-C.

Tym sposobem cały proces jest banalnie prosty, a w samej aplikacji na smartfony możemy dostosować m.in. zabezpieczenia przed rozładowaniem akumulatora samochodu.

Kompaktowa budowa kamer

Fot. Łukasz Pająk / Android.com.pl

Tymczasem wróćmy do samego zestawu kamer samochodowych, które otrzymujemy po zakupie 70mai A510. Ich wspólne cechy to kompaktowa konstrukcja, spójny design, który nie rzuca się w oczy i dobre, a zarazem ergonomiczne wykonanie. Producentowi udało połączyć się przyjemne z pożytecznym, a więc mówimy o wideorejestratorze, który może się podobać, ale jednocześnie nie będzie kusił osoby niepowołane.

Przejdźmy do samej kamery samochodowej 70mai A510. Jej głównym wyróżnikiem jest obracany obiektyw, którym w każdej chwili jesteśmy w stanie skorygować kąt rejestrowanego obrazu. Poza tym możemy docenić obecność wygodnych przycisków, gdzie dodatkowo pod podstawową czwórką znajduje się piąty klawisz, pozwalający szybko wyłączyć ekran. Wszelkie złącza i gniazda zostały umieszczone na jednym boku, co ułatwia docelowy montaż oraz rozprowadzenie kabli.

W zestawie z 70mai A510 znajdziemy kamerę tylną RC11, która również może pochwalić się obracaną obudową. Jednocześnie jest ona bardzo mała, więc kompletnie nie rzuca się w oczy, gdy przykleimy ją na szybę. Niemniej producent pozwolił sobie na kilka zabiegów upiększających jak chociażby szczotkowany bok.

Prostota instalacji

Fot. Łukasz Pająk / Android.com.pl

Przemyślana konstrukcja obu kamer sprawia, że montaż całego zestawu w aucie trwa maksymalnie kilkanaście minut i to z uwzględnieniem rozprowadzania okablowania. Wszystko za sprawą dodatków, które otrzymujemy po zakupie 70mai A510.

Cały proces sprowadza się do tego, że na wyczyszczoną szybę naklejamy folię antystatyczną, a na nią – w wyznaczonych miejscach – uchwyt wideorejestratora. W przypadku przedniej kamery na uchwyt nasuwamy A510, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby w dowolnej chwili zdjąć samo urządzenie, bez ingerencji w samo mocowanie.

Niemniej producent przewidział, że coś może pójść nie tak, lub z czasem uznamy, że chcemy zmienić samochód albo samo mocowanie wideorejestratora, więc otrzymujemy wszystko podwójnie: folie oraz taśmy dwustronne. To się ceni.

Oczywiście okablowanie rozprowadzamy zgodnie z możliwościami w naszym aucie, a w umieszczaniu całości pomoże dołączona do zestawu szpatułka. Bardzo chwalę decyzję 70mai na rozdzielenie zasilacza i długiego kabla USB-C – USB-A, gdyż gwarantuje to znacznie większą uniwersalność. W końcu nie musimy szukać gniazda 12 V, a możemy skorzystać ze złącza USB, jeśli takowe czeka na nas w samochodzie.

Codzienna obsługa i jakość nagrań

Fot. Łukasz Pająk / Android.com.pl

Skoro już wszystko mamy podłączone, to wkładamy kartę microSD do gniazda i uruchamiamy kamerę 70mai A510. Od razu przywita nas krótki konfigurator, z którego pomocą ustawimy język polski systemu, godzinę i najważniejsze preferencje. Całość nie trwa nawet 1 minuty i już sprzęt jest gotowy do działania.

Co bardzo doceniam w oprogramowaniu 70mai, to jego czytelność. Producent postawił na kontrastowe menu z bardzo wyraźnymi ikonami i czcionką, więc obsługa to czysta przyjemność. Oczywiście po menu poruszamy się z pomocą czterech przycisków, umieszczonych pod ekranem. Nie ma problemów ze zrozumieniem, za jaką akcję odpowiada dany klawisz w konkretnej sytuacji.

W ramach głównego ekranu możemy zdecydować, czy chcemy wyświetlać podgląd obrazu z przedniej kamery, tylnej, czy też może obu jednocześnie (PiP). Z kolei w ustawieniach znajdziemy szereg opcji związanych m.in. z rozdzielczością filmów, częstotliwością, długością, odmgławianiem i wiele, wiele innych.

Pojawiają się również funkcje ADAS, które mają ostrzegać kierowcę przed zagrożeniami na drodze, a wśród nich monitoring opuszczania pasa ruchu i pojazdów z naprzeciwka.

Niemniej 70mai A510 możemy obsługiwać też przez smartfona, co jest jeszcze wygodniejsze. Darmowa aplikacja dostępna jest zarówno w Sklepie Play, jak i App Store, a jej funkcjonalność praktycznie powtarza to wszystko, co znajdziemy w samym systemie wideorejestratora. Dlatego można od razu pomyśleć o sparowaniu urządzeń przez Wi-Fi, aby przejść pierwszą konfigurację.

Niewątpliwie aplikacja na smartfony może okazać się przydatna w przypadku konieczności zgrania filmów. Nie musimy zdejmować kamery, wyciągać karty pamięci, gdyż wystarczy właśnie telefon.

Jakość nagrań w dzień

Tymczasem przejdźmy do samej jakości nagrań, która jest najważniejsza w wideorejestratorach i tutaj 70mai A510 zdecydowanie robi dobrą robotę. Wszystko za sprawą sensora STARVIS 2 od Sony, który względem poprzednika znacząco podnosi szczegółowość, kolorystykę i samą rozdzielczość.

W końcu do dyspozycji mamy obraz 2,5K, który widzi więcej i nie jest to żaden kompromis względem poziomu detali. Dołóżmy do tego obecność trybu HDR, który sprawia, że nawet jazda w ostrym słońcu nie ogranicza widoczności oka kamery.

Jakość nagrań w nocy

Niemniej to dopiero w nocy STARVIS 2 w 70mai A510 pokazuje, jak drastycznie poprawiona została jakość nagrań. Nie ma mowy o żadnych szumach, a czytelność tablic rejestracyjnych nawet przy wysokich prędkościach robi dobre wrażenie. Zapomnijcie o szumach lub oślepiających reflektorach z naprzeciwka. To również pozytywny efekt obecności HDR i autorskiego algorytmu 70mai Night Owl Vision.

70mai A510 Dual to świetna kamera do każdego auta

Fot. Łukasz Pająk / Android.com.pl

Tym sposobem poznaliście kamerę samochodową 70mai A510, która ma ogromną szansę powtórzyć sukces poprzednika. Omówiony wideorejestrator w całym swoim przekroju oferuje szereg udanych rozwiązań na czele z bardzo dobrą jakością obrazu o wysokiej rozdzielczości i z HDR. Dodatkowa funkcjonalność w postaci m.in. kompleksowej łączności także pozwala docenić produkt 70mai, a to wszystko zamknięte w kompaktowej obudowie.

Zdj. otwierające: Łukasz Pająk / Android.com.pl

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Lokowanie produktu: 70mai

Motyw