Product Director Peugeot - Jérôme Micheron
LINKI AFILIACYJNE

Nie słyszał o Izerze, szefuje Peugeotowi. Jérôme Micheron o przyszłości motoryzacji [WYWIAD]

5 minut czytania

Nasza wysłanniczka na konferencję Viva Technology 2024 w Paryżu miała unikalną możliwość przeprowadzanie wywiadu z dyrektorem produktu Peugeot – Jérôme Micheron’em. Wprawdzie Francuz niezbyt kojarzy polską Izerę, ale w fascynujący sposób opowiada o rozwoju elektromobilności i planach Peugeota na przyszłość.

Viva Technology 2024: wyjątkowe wydarzenie w Paryżu

Viva Technology 2024 to międzynarodowa konferencja technologiczna odbywająca się w Paryżu, która skupia się na innowacjach i transformacji cyfrowej. To platforma łącząca startupy, liderów technologicznych, duże firmy i inwestorów, aby wspólnie rozwiązywać globalne wyzwania i kształtować przyszłość technologii. Podczas wydarzenia odbywają się prezentacje, panele dyskusyjne, warsztaty i networking, a także wystawy pokazujące najnowsze rozwiązania technologiczne.

Android.com.pl był jedną z trzech polskich redakcji zaproszonych na to wydarzenie.

Fot. Peugeot / materiały prasowe

Wśród zaproszonych gości i prelegentów tegorocznej edycji warto wymienić takie nazwiska jak: Elon Musk (SpaceX, Tesla, X), Serena i Venus Willams (tenisistki), Yann LeCun (główny szef AI w Meta), Robin Li (szef Baidu) czy Bernard Arnault (szef koncernu Louis Vuitton Moët Hennessy).

Szef produktu Peugeot: wywiad dla Android.com.pl

Jérôme Micheron jest dyrektorem ds. produktów w firmie Peugeot, gdzie odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu i rozwijaniu portfolio produktów marki. Ma bogate doświadczenie w przemyśle motoryzacyjnym, koncentrując się na innowacyjnych rozwiązaniach i strategiach rynkowych.

Wiktoria Boruszewska, Android.com.pl: Miło mi cię poznać. Dziękuję za poświęcenie czasu na rozmowę z nami. Pierwsze pytanie, które chciałabym zadać, dotyczy elektryfikacji rynku, zarówno z perspektywy Peugeota, jak i rządowej, szczególnie Unii Europejskiej. Jak oceniasz obecny proces transformacji?

Jérôme Micheron, Product Director w Peugeut: Obecnie, w Peugeot, zobowiązaliśmy się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2038 roku. Ponadto zobowiązaliśmy się do sprzedaży wyłącznie pojazdów elektrycznych do końca 2029 roku. Jesteśmy dobrze przygotowani do tej transformacji, ponieważ już teraz oferujemy szeroką gamę pojazdów elektrycznych. W tym roku ogłaszamy pięć nowych modeli elektrycznych. Ta kompleksowa oferta zaspokaja wszystkie potrzeby klientów, od kompaktowych samochodów, takich jak 208, po duże SUV-y. Obecnie, w Europie, jesteśmy liderem w segmencie B, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne i również przodujemy w segmencie lekkich pojazdów użytkowych elektrycznych. Już udowodniliśmy, że odnieśliśmy sukces w sprzedaży samochodów elektrycznych, a teraz rozszerzamy naszą ofertę o pięć nowych, średniej wielkości pojazdów elektrycznych, dążąc do pełnej elektrycznej oferty do końca roku.

Fot. Peugeot / materiały prasowe

WB: Przechodząc do innowacji technologicznych, jakie rozwiązania uważasz za najbardziej przełomowe, które zostały wprowadzone do samochodów w ostatnich latach?

JM: Były dwie kluczowe innowacje. Po pierwsze, postępy w dziedzinie infotainmentu i łączności były prawdziwymi przełomami. Kilka lat temu samochody zaczęły integrować podstawowe funkcje telefoniczne. Dziś telefon jest centralnym elementem życia i jest płynnie zintegrowany z samochodem, co zwiększa ogólną łączność i doświadczenie infotainment. Po drugie, elektryfikacja pojazdów. Fundamentalnie zmieniła ona projektowanie samochodów i relację kierowcy z pojazdem. Te innowacje przekształciły projektowanie wnętrza pojazdu, szczególnie kokpitu, oraz całe doświadczenie z jazdy.

Peugeot Viva Technology 2024
Fot. Peugeot / materiały prasowe

WB: Peugeot niejednokrotnie już udowadniał, że potrafi wymyślić coś na nowo. Czy następny krok będzie obejmował rezygnację z cyfrowych zegarów i integrację wyświetlaczy head-up?

JM: W Peugeot zawsze byliśmy innowacyjni, jeśli chodzi o projektowanie kokpitu. Wprowadziliśmy to, co nazywamy i-Cockpit ponad 12 lat temu i nieustannie go udoskonalaliśmy z każdym nowym produktem. Naszym kolejnym krokiem jest skupienie się na technologii wyświetlaczy. Nie chcemy przytłaczać kierowców wieloma ekranami. Zamiast tego, dążymy do dostarczania skoncentrowanych informacji na mniejszej liczbie ekranów, aby uniknąć rozpraszania uwagi. Wprowadzamy również innowacje takie jak Hypersquare, które przekształcają doświadczenie z jazdy. Dzięki technologii steer-by-wire możemy zmniejszyć wysiłek potrzebny do prowadzenia pojazdu i uczynić jazdę bardziej przyjemną, jednocześnie utrzymując silne połączenie między kierowcą a samochodem. Dla Peugeot, przyjemność z jazdy jest kluczowa i jesteśmy zobowiązani do jej zachowania podczas opracowywania nowych generacji pojazdów elektrycznych.

Fot. Peugeot / materiały prasowe

WB: Co wyróżnia Peugeot na tle innych marek?

JM: Mamy unikalne pozycjonowanie jako marka premium w głównym nurcie. Naszą wyjątkowość stanowią nasze innowacje, takie jak i-Cockpit, unikalny na rynku. Żaden inny samochód nie ma takiego rodzaju projektu. Kontynuujemy innowacje z funkcjami takimi jak Hypersquare, utrzymując dziedzictwo i-Cockpit. Dodatkowo nasze charakterystyczne elementy designu, takie jak wyjątkowe oświetlenie z trzema pazurami i kłami, sprawiają, że nasze pojazdy są łatwo rozpoznawalne z daleka. Te specyficzne cechy są kluczowe dla naszej tożsamości marki i jesteśmy zobowiązani do ich ochrony.

Fot. Peugeot / materiały prasowe

WB: Czy słyszałeś kiedyś o polskich projektach samochodów elektrycznych, takich jak Izera czy eVAN?

JM: Nie jestem zbyt zaznajomiony z tymi projektami. Jednakże powszechnie widzimy wiele inicjatyw w różnych krajach, gdzie rządy i firmy dążą do rozwijania własnych marek i opanowania rozwoju pojazdów elektrycznych w swoich regionach. Ten trend jest dość logiczny i oczekiwany.

Czerwony samochód elektryczny Izera zaparkowany na tle ceglanych budynków i szybu kopalni, w tle zachód słońca.
Prototyp polskiego samochodu Izera. Fot. ElectroMobility Poland / materiały prasowe

WB: Na koniec, jaki jest twój ulubiony model Peugeot z ostatniego tysiąclecia i dlaczego?

JM: Moim ulubionym modelem Peugeot jest 3008. Ten samochód ma mocny design i odniósł wielki sukces na całym świecie. Jest niesamowity do prowadzenia a przy tym atrakcyjny wizualnie, co czyni go jednym z moich ulubionych samochodów.

WB: Dziękuję bardzo za twój czas.
JM: Proszę bardzo.

Niebieski samochód marki Peugeot model E-3008 jedzie po lodowym torze z górskim pejzażem w tle i kolorowym niebem.
Peugeot 3008 – ten model Jérôme Micheron wskazał, jako swój ulubiony. Fot. Peugeot / materiały prasowe

Jeśli masz już dość panujących upałów, pomóż nam poznać preferencje Polaków w zakresie radzenia sobie z nadmiarem gorącej pogody.

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw