Osoba używająca laptopa, nad dłonią trzyma ikonę koszyka zakupowego z wyświetlonymi wokół symbolami produktów.
LOKOWANIE PRODUKTU: BASELINKER

Prowadzisz sklep internetowy? BaseLinker zautomatyzuje sprzedaż i umożliwi ci zwiększenie zysków

6 minut czytania

Technologia ułatwia nam codzienne życie, a jej możliwości można wykorzystać w przeróżnych dziedzinach, także w prowadzeniu firmy. Dowodem na to jest BaseLinker, czyli system służący do automatyzowania sprzedaży online, odciążenia pracowników i maksymalizacji osiąganych zysków. Okazuje się, że odpowiednie oprogramowanie jest w stanie zoptymalizować kluczowe procesy w biznesie e-commerce.

Dlaczego BaseLinker może przydać się w twoim sklepie online?

Sklep internetowy to biznes, w którym mamy możliwości pozyskiwania nowych klientów niespotykane w tradycyjnym handlu. Lokalizacja naszej firmy i jej magazynu przestaje być ograniczeniem – możemy w końcu sprzedawać produkty ludziom z drugiego końca Polski, a nawet z innych krajów. Wystarczy odpowiednio dostosować oferty w różnych kanałach, zbierać zamówienia i wysyłać przesyłki.

Osoba trzymająca czerwoną kartę kredytową przy laptopie z otwartą stroną sklepu internetowego.
Fot. Negative Space / Pexels

Wraz z rozwojem biznesu e-commerce sytuacja robi się jednak trochę bardziej skomplikowana. Skala zamówień oraz formalności z nimi związanych może nas przerosnąć. Trzeba w końcu monitorować ceny towarów, zarządzać ofertami nie tylko we własnym sklepie, ale też na platformach typu Allegro, OLX i Amazon, drukować etykiety, nadawać paczki za pośrednictwem różnych firm (klienci mają w końcu różne upodobania, ktoś woli paczkomat InPost, a komuś bliżej do punktu Orlen Paczka) i pilnować stanów magazynowych.

Jeśli liczba zamówień zacznie gwałtownie rosnąć, stosując dotychczasowe schematy funkcjonowania sklepu, sporo ryzykujemy. W optymistycznym scenariuszu nasz biznes nie będzie działał aż tak efektywnie, jakby mógł, będziemy trochę bardziej przytłoczeni różnego rodzaju formalnościami, a zysk firmy, choć będzie rósł, nie osiągnie maksymalnych poziomów.

Niestety istnieją także gorsze scenariusze. Brak panowania nad stanami magazynowymi i mnóstwo czasu poświęcanego na drukowanie etykiet oraz nadawanie paczek może skutkować wydłużeniem czasu dostaw. Jeśli zaczniemy mocno odstawać na tym polu od konkurencji, możemy stracić niektórych klientów. Efektami pogłębiającego się chaosu mogą być też konieczność wycofania się z niektórych rynków i kanałów sprzedaży, demotywacja pracowników i pogorszenie się wyników finansowych firmy.

Żeby temu wszystkiemu zapobiec, warto rozważyć wykorzystanie możliwości, które daje nam technologia. Nie musimy samodzielnie wykonywać każdego najmniejszego ruchu związanego z prowadzonym biznesem. Możemy użyć oprogramowania, które optymalizuje poszczególne procesy w e-commerce i ogranicza konieczność ingerencji człowieka w niektóre aspekty działania sklepu. Jednym z takich produktów jest BaseLinker.

Czym dokładnie jest BaseLinker i jakie są jego największe zalety?

BaseLinker jest systemem operacyjnym dla firm działających w branży e-commerce. To narzędzie, które dobrze sprawdza się w przypadku sklepów internetowych charakteryzujących się zarówno niewielkim, średnim, jak i dużym wolumenem sprzedaży. Korzysta z niego już ponad 27 tysięcy firm, w tym takie marki, jak Samsung, Decathlon, Auchan, Leroy Merlin czy x-kom. System optymalizuje poszczególne procesy związane z funkcjonowaniem sklepu, tak, aby odbywały się one wydajniej i aby ograniczyć konieczność ingerencji człowieka.

Kompozycja przedstawiająca koncept zakupów online z tabletem wyświetlającym napis "ONLINE SHOPPING", małym wózkiem na zakupy z telefonem komórkowym i kartami kredytowymi oraz kilkoma pudełkami na laptopie i obok, symbolizując zamówienia internetowe.
Fot. Nataliya Vaitkevich / Pexels

Jednym z elementów BaseLinkera jest manager zamówień. Zbiera on w specjalnym panelu wszystkie zamówienia, które trafiły do sklepu (z witryny internetowej, platform typu Allegro, poprzez infolinię oraz w wyniku osobistej wizyty klienta). Omawiane narzędzie może automatycznie wysyłać wiadomości do klientów, zmieniać statusy zamówień, wystawiać faktury oraz wykonać formalności związane z nadaniem przesyłki.

Kolejna składowa część BaseLinkera to manager produktów. Dzięki niemu można kontrolować stany magazynowe towarów, ich ceny oraz rezerwacje dokonane przez klientów. Z kolei dzięki managerowi marketplace unikniemy sytuacji, w której wbrew naszej woli ceny tego samego produktu w różnych miejscach będą się różniły. Możemy także sprawić, że oferty będą automatycznie zamykane, np. w sytuacji wyczerpania stanu magazynowego. Oszczędzi to nam konieczności późniejszego anulowania zamówień ku niezadowoleniu klientów.

BaseLinker pozwala także sprawnie nadawać przesyłki z jednego miejsca, nawet jeśli korzystamy z wielu przewoźników. Nie trzeba będzie logować się oddzielnie do kont w poszczególnych firmach kurierskich. Narzędzie porządkuje również komunikację z klientami.

Zwróćmy uwagę także na BaseLinker Connect. To sieć partnerów B2B: sprzedawców, producentów, hurtowni, operatorów fulfillmentu oraz dostawców usług i towarów z różnych branż. Dołączając do tej globalnej sieci, otrzymujemy możliwość automatycznej obsługi zamówień pomiędzy dostawcami lub odbiorcami. W prosty sposób zbudujemy relacje biznesowe z kontrahentami, a BaseLinker ma ich w bazie aż 27 tysięcy.

Niektóre kwestie najłatwiej zobrazować liczbami, dlatego wybraliśmy kilka konkretnych danych pokazujących możliwości BaseLinkera:

  • Narzędzie zapewnia dostęp do ponad 180 platform handlowych na świecie. To nie tylko doskonale znane na polskim rynku Allegro, ale również OLX, Amazon, eBay i inne serwisy;
  • System pozwala wysyłać paczki za pośrednictwem ponad 150 firm kurierskich, na liście nie brakuje m.in. bardzo popularnych w Polsce podmiotów, takich jak InPost, DPD, Orlen Paczka, ale jest też FedEx, GLS, UPS czy TNT;
  • Czas wydruku etykiety może zmniejszyć się do 4 sekund;
  • Przy optymalizacji wystawiana ofert na platformach można skrócić poświęcany na tę czynność czas 5-krotnie;
  • Paczki zagraniczne mogą być wysyłane 6-krotnie szybciej;
  • Oszczędność czasu na obsłudze kanałów sprzedażowych może wynieść do 15 godzin tygodniowo dzięki wyeliminowaniu konieczności ręcznych weryfikacji i zmian treści tytułów;
  • Oszczędność czasu pracy BOK i Działu Sprzedaży dzięki automatycznej aktualizacji danych produktów może wynieść do 10 godzin tygodniowo.

Atutem jest to, że możemy bezpłatnie przetestować BaseLinkera i sami ocenić, czy to rozwiązanie dla nas i na które z naszych potrzeb odpowiada. Darmowy okres testowy trwa 14 dni, po ich upływie mamy możliwość wyboru jednego z dostępnych pakietów zależnie od poziomu obrotów.

BaseLinker jako przydatne narzędzie w e-commerce. Podsumowanie

Prowadzenie sklepu internetowego to ciekawe wyzwanie i szansa na osiągnięcie dużych zysków. Z drugiej strony natłok formalności związanych z taką działalnością potrafi przytłoczyć i ograniczyć możliwości działania, szczególnie jeśli mamy już dość spory biznes.

BaseLinker to system, który optymalizuje procesy związane ze sprzedażą online. Tego typu narzędzie jest w stanie pomóc nam w zaoszczędzeniu czasu oraz energii. Wyręczając nas w takich czynnościach, jak zmiana statusu zamówień, drukowanie etykiet i zlecanie wysyłki towarów, BaseLinker daje przestrzeń na skupienie się na dalszym rozwijaniu firmy.

Źródło: oprac. własne. Zdjęcie otwierające: Ei Ywet / Shutterstock

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Lokowanie produktu: BaseLinker

Motyw