Co najczęściej psuje się w ciągu roku od zakupu w laptopach i smartfonach?

Artykuły

Czasem już tak bywa, że zaraz po kupieniu sprzętu musimy męczyć się z procedurą reklamacyjną. Jak się okazuje, aż 10% urządzeń takich jak laptopy, tablety i smartfony psuje się w ciągu roku od zakupu. Czy należy obwiniać producentów? Nie…

Co się psuje?

Nie przegap
Huawei Mobile Services – wszystko, co musisz wiedzieć o HMS w jednym miejscu
Huawei Mobile Services hms uslugi co to jest
Rosnąca popularność Huawei Mobile Services, w skrócie HMS, a w Polsce Mobilne Usługi Huawei to nic innego jak wypadkowa rozwoju jednego z największych graczy na mobilnym rynku. Perturbacje światowych mocarstw często zbierają żniwa tam, gdzie byśmy się tego nie spodziewali. Stany Zjednoczone i Chiny wciąż szukają porozumienia, choć najbardziej poszkodowanym wydaje się właśnie Huawei. Gigant […]

Tu nie ma wielkiego zdziwienia, najczęściej psującym się elementem jest wyświetlacz. Dziś trudno jest spotkać osobę, która nigdy nie rozbiła wyświetlacza w smartfonie. Kolejnym elementem jest bateria. Jest to trochę zaskakujące, akumulatory zużywają się stosunkowo wolno. Prym w zużywaniu się akumulatorów wiodą notebooki, ich baterie zużywają się szybciej niż te w telefonach. Kolejnym zaskoczeniem jest obudowa. W tej kategorii najgorzej wypadają tablety, a nie notebooki, w których znajduje się wiele ruchomych elementów. Tablety również przodują w kategorii uszkodzonych ładowarek, mimo że smartfony przeważnie korzystają z takich samych zasilaczy. Kolejną kategorią są porty i złącza. Niestety, jest to bardzo powszechny problem. Często bywa tak, że złącza urywają się z powodu niskiej jakości lutów. Z drugiej strony zdarza się, że za awarie odpowiada sam użytkownik, jednak w dobrze wykonanym sprzęcie celowe wywołanie awarii jest bardzo trudne. Warto tu zaznaczyć, że serwisy prawie zawsze odmawiają naprawy gwarancyjnej. W przypadku notebooków powszechne są awarie dysków i klawiatur. Nie ma w tym nic dziwnego, są to elementy mechaniczne. Dyski HDD są wrażliwe na wstrząsy, z kolei klawiatury niszczą się z powodu zalania i zabrudzeń. Pojawiają się też awarie płyt głównych, na które również narażone są notebooki. Tutaj głównym winowajcą są luty bezołowiowe, które po pewnym czasie pękają i przestają przewodzić prąd. Bez wątpienia duży wpływ mają także zalania.

Co za to odpowiada?

Przyczyną aż 70% awarii jest upuszczenie urządzenia. Wartym uwagi problemem są zalania, faktycznie awarie spowodowane przez ingerencję cieczy są zmorą użytkowników. Kolejne dwie kategorie to uszkodzenia mechaniczne, w postaci upadku z biurka lub upadku innego przedmiotu na urządzenie. Niestety, sam coś o tym wiem, wielokrotnie zdarzyło mi się zaczepić o kabel od laptopowej ładowarki. Poważnym problemem są też zanieczyszczenia dostające się do obudowy. Te mogą zablokować układ chłodzenia, a w konsekwencji doprowadzić do przegrzania. W skrajnym przypadku do środka mogą dostać się opiłki metalu, co może doprowadzić do zwarcia, które jest kolejną kategorią awarii. Warto wspomnieć o trudnych warunkach pracy, duża część awarii została wywołana przez ekstremalne temperatury i warunki atmosferyczne, takie jak śnieg i deszcz.

W jakich branżach najczęściej dochodzi do awarii?

W tej kategorii dominują pracownicy branży bezpieczeństwa publicznego, wymienia się tu np. służby mundurowe. Wynika to z różnych warunków pracy i niebezpiecznych sytuacji. Podobny odsetek awarii notuje się u dostawców i operatorów mediów. Można się domyślać, że dotyczy to szczególnie monterów, którzy muszą czasem pracować w trudnych warunkach oraz często korzystają z wymienionych urządzeń.

Wniosek?

Produkowana elektronika jest zbyt delikatna, nie radzi sobie z pracą w trudnych warunkach. Przedstawiciele niektórych zawodów potrzebują profesjonalnego i wytrzymałego sprzętu, którego brakuje na rynku. Zakup wzmacnianych urządzeń może być w dłuższej perspektywie bardziej opłacalny.

Źródło: Informacja prasowa IDC






Przewiń stronę, by przeczytać kolejny wpis
x