opaski fitness

Xiaomi trzecie w światowym rynku wearables. Android Wear poza TOP5!

2 minuty czytania
Komentarze
wearable-tech-fitness-trackers

Podsumowania sprzedaży smartfonów już mieliśmy, więc teraz oczywiście pora na coraz popularniejsze „wearables”. Rynek, który cały czas się rozwija z pewnością jest polem do popisu dla firm, które dominują głównie na swoim rodzimym rynku, i mają ochotę na więcej. Świetnym przykładem jest tutaj Xiaomi, które zaliczyło ogromny wzrost sprzedaży w ostatnich 12 miesiącach. Jak na tle rozwijającego się w zastraszającym tempie Xiaomi wypadają inni? Oto podsumowanie trzeciego kwartału 2015.

Według napływających danych, przed Xiaomi uplasowało się.. Apple. Zegarek firmy z Cupertino zanotował kolejny wzrost. Kto by się spodziewał, analitycy przecież skazywali ten zegarek na porażkę – głównie przez swoją wysoką cenę. Zaskoczył również Garmin, który zanotował wzrost aż o 72% w ciągu tego roku. Ogólna wartość rynku Wearables wzrosła z 7,1 miliona do 21 miliona w terminie Q3 2014 – Q3 2015!

xdd

Z pewnością zauważyliście, że nie ma nawet słowa o Android Wear. Jest to spowodowane głównie tym, że żadne urządzenie nie dotarło odpowiednio na czas, aby wpłynąć na wyniki trzeciego kwartału. Brakuje też Samsunga i jego Tizena. Jak zapowiada sam producent, począwszy od modelu Gear S2 Koreańczycy będą piąć się w górę, i w najnowszym zestawieniu zawitają znowu do TOP5. Jak będzie w praktyce? Czas pokaże.

Xiaomi-Mi-Band

(Xiaomi Mi Band)

Trudno jednak nie przytoczyć raz jeszcze fenomenu Xiaomi. Firma ta z przytupem weszła na rynek wearables. W ostatnich 12 miesiącach Xiaomi zaliczyło 815% wzrost wysyłek swojej opaski Mi Band! Co ciekawe, ponad 98% wszystkich urządzeń noszonych w Chinach, to właśnie Mi Band.

Trzeba tutaj dodać, że firma właśnie wprowadziła ulepszoną wersję swojej opaski – Mi Band 1s, która w przeciwieństwie do pierwszej wersji posiada pulsometr. Wiele osób czekało jednak na Mi Band 2. Opaska miała posiadać wyświetlacz, co wzbudzało dość duże zainteresowanie wśród fanów Xiaomi. Na temat drugiej wersji opaski niestety nadal nic nie wiadomo, a wprowadzenie modelu Mi Band 1s z pewnością wystawiło cierpliwość fanów na próbę, co może się odbić na następnych podsumowaniach. Jeśli jednak w 2016 roku na rynek zagości Mi Band 2 to kto wie, może zobaczymy Xiaomi jeszcze wyżej?

fitbit-logo


Zdziwiło Was pierwsze miejsce? FitBit jest według danych najpopularniejsza marką. 4.7 miliona wysłanych urządzeń w trzecim kwartale naprawdę robi wrażenie. Na uwagę zasługuje fakt, że względem zeszłego roku firma podwoiła swój wynik.

Podsumowując statystyki – z łatwością można wywnioskować, że najpopularniejsze na rynku są opaski fitness, które zdecydowanie dominują we wszystkich wykresach. Trzeba tu jednak tłumacyć powyższe ceną. Chyba każdy z nas wie, że opaski są o wiele tańsze od smartwatchy, a niekiedy niemniej funkcjonalne.

Źródło: AndroidAuthority

Motyw