Haier, czyli jeden z największych producentów AGD w Europie podczas targów IFA 2024 zaprezentował kilka swoich nowych produktów. Dało się także zauważyć, że to nie tylko sprzęty, ale i inteligentny system zarządzania nimi z poziomu smartfona. Dziś AGD to nie tylko urządzenia potrzebne w codziennym życiu, ale też takie, które mają je po prostu ułatwiać.
Spis treści
Haier stawia na Smart Home i ma rację
Nie jest wielką niespodzianką, że firmy stawiają teraz na zintegrowane systemy zarządzania Smart Home. Haier to marka, która już od 10 lat rozwija swój system IoT (Internet of Things). Podczas konferencji na IFA 2024 firma pochwaliła się danymi – już ponad 8 milionów użytkowników korzysta z ich rozwiązania na całym świecie.
Jedną z najbardziej interesujących nowości jest to, że aplikacja hOn, która pozwala na zarządzanie podłączonymi sprzętami, doczekała się także integracji z odnawialnymi źródłami energii, jak np. zainstalowanymi panelami fotowoltaicznymi. Tym samym użytkownik będzie miał wszystko pod ręką i zyska podgląd z poziomu samej aplikacji.
Do optymalizacji systemów – a co za tym idzie – do lepszej organizacji czasu dla samych użytkowników, wielkie znaczenie mają algorytmy sztucznej inteligencji. Te znalazły się w niemal każdym z nowych urządzeń, które firma wprowadza na rynek. Dzięki odpowiednim programom będzie można więc nie tylko oszczędzać czas (podczas gotowania czy sprzątania), ale także i energię elektryczną.
W ciągu ostatnich lat Haier zainwestował w Europie ponad 550 milionów euro i widać, że na tym się nie skończy. Szczególnie że firma w ciągu ostatnich 5 lat zwiększył swój udział w europejskim rynku ponad trzykrotnie.
Haier stawia na AI i innowacje
Wśród sprzętów pojawiły się więc pralki i suszarki z serii X11, które dzięki funkcji Ultra Fresh Air pozwalają na ciągłą cyrkulację powietrza w bębnie. Tym samym ubrania będą odświeżone nawet w kilkanaście godzin po zakończeniu cyklu. Tutaj znacznie ma też sama aplikacja hOm, służąca do obsługi urządzeń producenta. Dzięki niej można aktywować funkcję z poziomu smartfona oraz oczywiście zarządzać innymi sprzętami, które mamy w domu.
Wśród nowości nie zabrakło także pralek z serii X9, gdzie z poziomu aplikacji otrzymujemy dostęp do kolejnych kilkudziesięciu różnych trybów przystosowanych do konkretnych zabrudzeń.
W przypadku gotowania firma stawia na… parę. Tutaj też swoje palce maczała sztuczna inteligencja, a programy wykorzystujące parę w piekarnikach mają wydobywać z potraw zupełnie nowe smaki.
Ciekawie też prezentuje się nowość w zmywarkach. Wewnątrz zostało umieszczone białe światło LED, które można wykorzystać w sytuacji, gdy naczynia w urządzeniu zostają na dłużej, kiedy np. jesteśmy poza domem.
Funkcja Biovitea ma eliminować wirusy i bakterie nie tylko ze szklanych naczyń, ale też i tych plastikowych. W przypadku lodówek, które mogą być znakiem rozpoznawczym dla Haier, zastosowano innowacyjny system w szufladach, wykorzystujący cyrkulację powietrza. Przy temperaturze -3 stopnie Celsjusza przechowywana żywność nie tylko nie zamarza, ale może też być dłużej zdatna do spożycia.
Candy się zmienia
Po wielu latach Candy zmienia swoje logo na bardziej nowoczesne, ale nie zapomniano także o nowych produktach. Te oczywiście także będą mogły być obsługiwane z poziomu aplikacji hOn. Zarówno w pralkach, jak i zmywarkach możemy liczyć na mniejsze zużycie energii, ale także i szybsze programy pozwalające na oszczędzanie czasu samego użytkownika. Nie zabrakło także lodówek, które mogą pochwalić się większą pojemnością niż standardowe sprzęty tego typu.
Jednym z kluczowych produktów była pralka ProWash 700, która wyróżnia się wyjątkową efektywnością energetyczną i funkcjami chroniącymi tkaniny. Nowoczesny design i inteligentne technologie, takie jak system Eco-schedule, pozwalają użytkownikom na oszczędność energii i wody. Intrygująco wyglądają też piekarniki Candy Bake 800 z technologią No Preheat oraz funkcją FullMenu umożliwiającą jednoczesne gotowanie wielu potraw bez mieszania zapachów.
Hoover nie pozostaje w tyle
Marka, podobnie jak Candy, doczekała się odświeżonego logo, które ma reprezentować gotowość marki na nowe wyzwania. Firma, znana z rewolucji w dziedzinie odkurzaczy, położyła nacisk na wydajność, niezawodność i nowoczesność. W ramach nowego pozycjonowania Hoover postawił na trwałość i efektywność swoich produktów, które mają ułatwić codzienne prace domowe, oferując użytkownikom więcej wolnego czasu.
Oczywiście nie zabrakło także najnowszych odkurzaczy, które, jak chociażby HF2, mogą pochwalić się niewielką wagą (2,3 kg), ale i większą mocą ssącą. Hoover zaprezentował także szereg produktów, takich jak bezprzewodowe odkurzacze HF4 Hydro i HF1 Plus, robot odkurzający HG4 oraz zaawansowane pralki H-WASH, które wyróżniają się wysoką wydajnością i inteligentnymi funkcjami zarządzania za pomocą aplikacji hOn.
Zakupy w sieci? Tylko z odpowiednią apką! To nieoceniona pomoc dla każdego. Jeśli z niej korzystasz, wypełnij naszą ankietę. Dziękujemy!
Źródło: opracowanie własne / informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: Haier / materiały prasowe
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.