Aplikacja mobilna Nest Bank na ekranie telefonu, w tle polskie banknoty.
LINKI AFILIACYJNE

AI zrobi za ciebie przelew. Nest Bank uznał, że Polacy są gotowi

3 minuty czytania
Komentarze

Wybrani klienci Nest Banku w ramach pilotażu mogą już testować nową funkcję aplikacji mobilnej – N!Asystenta, który opiera się na generatywnej sztucznej inteligencji. Pozwoli to na spersonalizowanie działań asystenta, możliwość zlecania mu pewnych zautomatyzowanych czynności oraz prowadzić z nim konwersację głosową. Warto dodać, że Nest Bank wprowadza taką usługę jako pierwszy na polskim rynku. 

Ekran smartfona z aplikacją NIAsytsent, która wita użytkownika i pokazuje wydatki na samochód za ostatni miesiąc.
Fot. Nest Bank / zrzut ekranu

Czym jest N!Asystent?

N!Asystent to wirtualny asystent klienta zasilony sztuczną inteligencją, dostępny w aplikacji mobilnej Nest Banku dla wybranych klientów. N!Asystent jest zaawansowanym i inteligentnym systemem opartym na modelu GPT-4, dostępnym w ramach usługi Microsoft Azure OpenAI. Oprócz bazy wiedzy GPT-4, N!Asystent ma dostęp do regulaminów, cenników oraz informacji produktowych Nest Banku.

N!Asystent to jeden z naszych kluczowych projektów, który przenosi klientów w prawdziwą erę GenAI. Wierzymy, że sztuczna inteligencja ma potencjał, by całkowicie zmienić sposób korzystania z bankowości, redefiniując dotychczasowe pojęcie funkcjonalności.

Dlatego zobowiązaliśmy się do ciągłego rozwoju naszego asystenta, kierując się przede wszystkim potrzebami klientów, ale również ochroną ich prywatności. Chcemy nie tylko wdrożyć funkcje, które już zaplanowaliśmy, ale również jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania, które mogą powstać na podstawie sugestii od pierwszych użytkowników N!Asystenta.

Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku

Z asystentem można rozmawiać w języku naturalnym, jak z człowiekiem. Jak zapewnia Nest Bank, doskonale rozumie on złożony kontekst i udziela prostych odpowiedzi na skomplikowane pytania. Obecnie asystent odpowiada na pytania dotyczące oferty Nest Banku i jest wsparciem w zarządzaniu finansami osobistymi – sprawdzi, jakie mamy tempo wydatków, oceni, czy budżet zepnie się na koniec miesiąca oraz wyliczy, ile trzeba odłożyć na zagraniczny wyjazd. Gama funkcji dostępnych za pośrednictwem N!Asystenta będzie stale rozwijana.

Fot. Nest Bank / zrzut ekranu

Co asystent zyska w przyszłości?

Część zmian zapowiedziano już na II kwartał 2024 roku. Wtedy to N!Asystent zyska (lub już zyskał) nowe, kluczowe funkcje:

  • wprowadzenie opcjonalnych komend głosowych (voice-to-text), co pozwoli klientom zadawać pytania za pomocą głosu,
  • możliwość przekierowywania klientów bezpośrednio do odpowiednich sekcji aplikacji,
  • możliwość przeglądania historii swoich rozmów z asystentem oraz pobierania ich w formacie PDF.

W dalszej kolejności planowane są m.in. następujące funkcje:

  • bardziej spersonalizowane interakcje w oparciu o dostęp do wiedzy o produktach i usługach, z których korzysta klient,
  • automatyzacja operacji bankowych – od inicjowania przelewów, przez zastrzeganie dokumentów tożsamości czy kart płatniczych, po wydawanie nowych kart, eliminując przy tym potrzebę zaangażowania pracowników banku,
  • opcja wydawania poleceń głosowych, takich jak zlecanie i powtarzanie przelewów.

Biuro prasowe banku podało, że 5 lub 6 września pojawi się nowa wersja aplikacji mobilnej z nowymi funkcjami N!Asystenta. Użytkownicy będą mogli m.in. zlecać przy pomocy asystenta przelewy czy prowadzić z nim konwersację głosową.

Źródło: Nest Bank, Cashless. Zdjęcie otwierające: Nest Bank / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw