Grupa eSky poinformowała o wdrożeniu Secure Payment Authentication, czyli nowej funkcji usługi Google Pay. Rozwiązanie to wykorzystuje tokeny oraz technologie biometryczne wbudowane w urządzenia, by zastąpić tradycyjne metody uwierzytelniania, pozwalając skrócić proces płatności o jedną trzecią i zwiększyć bezpieczeństwo transakcji. Tym samym eSky stała się pierwszą firmą na świecie, która zintegrowała swoje systemy rezerwacyjne z rozwiązaniem SPA od Google Pay.
Spis treści
SPA lepsze od 3D Secure?
Dlaczego rozwiązanie to jest tak istotne? Otóż zamiast tradycyjnych haseł i kodów, SPA wykorzystuje dane biometryczne, takie jak odciski palców czy rozpoznawanie twarzy, do weryfikacji tożsamości użytkownika. Dzięki temu proces płatności jest znacznie szybszy, bezpieczniejszy i bardziej intuicyjny. To nie tylko obietnice. Potwierdzają to dane. Proces płatności szybszy o 14 sekund, a wskaźniki uwierzytelnienia i udanych transakcji lepsze o 5 i 3 pkt proc. odpowiednio w porównaniu z autoryzacją 3D Secure.
Zawsze szukamy sposobów na poprawę doświadczeń zakupowych klientów, jednocześnie zmniejszając liczbę sytuacji, kiedy użytkownik odwiedza stronę, dodaje produkt do koszyka, a następnie opuszcza witrynę bez finalizacji transakcji. Dzięki bezpiecznemu rozwiązaniu do uwierzytelniania płatności możemy zmniejszyć problemy przy rozliczeniach, przyspieszając proces zakupowy przy jednoczesnym zapewnieniu bezpiecznych płatności i skutecznym ograniczaniu oszustw.
Ben Volk, wiceprezes i dyrektor generalny Google Pay
Jak działa Secure Payment Authentication?
Secure Payment Authentication od Google Pay to uproszczona alternatywa dla używanych dotychczas metod 3D Secure, w których klient weryfikuje swoją tożsamość jednorazowym kodem dostępu lub hasłem, po czym często jest przekierowywany na wiele innych stron w celu potwierdzenia operacji (np. do aplikacji banku lub formularza do wpisania kodu SMS), co zmniejsza prawdopodobieństwo finalizacji zakupów.
SPA od Google Pay ma uprościć ten proces. Użytkownik najpierw musi stworzyć swój wzorzec biometryczny – na przykład podczas pierwszych zakupów – a podczas kolejnych nie będzie musiał już dodatkowo potwierdzać swojej tożsamości. Wystarczy jego odcisk palca lub skan twarzy na urządzeniu mobilnym do zatwierdzenia zakupu. A wszystko odbędzie się w tym samym module, bez przechodzenia na inne strony lub otwierania dodatkowych aplikacji.
Rozwiązanie Google Pay usprawni zakupy online
Pilotażowy projekt Google Pay z udziałem Grupy eSky pokazał, że nowe narzędzie bazujące na tokenach i technologiach biometrycznych na poziomie urządzeń – czyli rozpoznawaniu twarzy lub odcisków palców – nie tylko poprawia wyniki firmy na etapie cyfrowych płatności, ale też przyspiesza proces uwierzytelniania dla klientów. Ponadto rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo transakcji: użytkownicy muszą bowiem zweryfikować swoje urządzenie za pomocą danych biometrycznych, kodu PIN czy wzoru blokady – metody te są trudne do podrobienia i mniej podatne na ataki phishingowe oraz inne zagrożenia w sieci.
Wdrożenie Secure Payment Authentication od Google Pay znacznie zwiększyło nasz wskaźnik konwersji dzięki usprawnieniu płatności. Szybkość i płynny przebieg transakcji są kluczowe w branży turystycznej, gdyż ceny biletów lotniczych zmieniają się w czasie rzeczywistym. Szybsza finalizacja zakupów z bezproblemową autoryzacją oznacza, że klienci mogą zarezerwować podróż w najlepszych cenach.
Grzegorz Kwiecień, Head of Payments & Fraud Prevention w
Grupie eSky
Warto dodać, że rozwiązanie spełnia wymogi unijnej dyrektywy o usługach płatniczych (PSD2) choćby w zakresie obowiązku stosowania silnego uwierzytelnienia SCA (Strong Customer Authentication).
Źródło: informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: dennizn / Shutterstock
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.