Najprawdopodobniej każda osoba, która czyta ten tekst, chociaż raz w życiu robiła zakupy przez internet. Okazuje się bowiem, że Polacy kochają platformy e-commerce, a ostatnimi czasy w siłę rośnie Temu, które stanowi coraz poważniejszą konkurencję dla Allegro.
Spis treści
Temu coraz lepiej radzi sobie na naszym rynku
Bardzo ciekawe statystyki podaje portal Wirtualne Media. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Mediapanel w lipcu 2024 roku aż 15 191 064 polskich internautów odwiedziło platformę Temu. Chiński serwis e-commerce wypracował sobie zasięg w wysokości 51,15% wszystkich polskich użytkowników sieci.
Większymi liczbami od Temu może pochwalić się jedynie Allegro, czyli absolutny gigant w zakresie platform e-commerce. Popularny sklep w lipcu odwiedziło 17 632 080 internautów (59,37% zasięgu). Trzecie miejsce w zestawieniu zajmuje internetowy sklep Media Expert, a tuż za podium znalazło się AliExpress.
Polacy kochają zakupy w internecie
Fakt, że Allegro rządzi w polskiej branży e-commerce, nie może dziwić nikogo z nas, jednak coraz lepsze wyniki wykręca Temu. Chińska platforma dokładnie rok wcześniej dysponowała gronem 3,25 mln polskich użytkowników. Dwanaście miesięcy później liczba ta zwiększyła się niemalże pięciokrotnie.
W związku z tym możliwe, że już wkrótce będziemy świadkami zaciekłej walki między Allegro, a Temu w kontekście rywalizacji o klientów. Już teraz oba sklepy dzieli niewielka różnica w liczbie realnych użytkowników, jednak wciąż to nasza rodzima platforma e-handlu może pochwalić się lepszymi statystykami w każdej z rubryk.
Źródło: Wirtualne Media. Zdjęcie otwierające: Muhammad Alimaki / Shutterstock
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.