Czarno-białe zdjęcie uśmiechającej się kobiety z ramionami skrzyżowanymi na piersi, w tle rozmazane wnętrze.

Susan Wojcicki nie żyje. Była CEO YouTube miała 56 lat

2 minuty czytania
Komentarze

Świat technologii stracił jedną z najbardziej wpływowych postaci. Susan Wojcicki, była CEO YouTube, zmarła w wieku 56 lat po walce z rakiem płuc. Wojcicki była kluczową postacią w rozwoju Google i YouTube, a jej wkład w rozwój nowoczesnych mediów cyfrowych pozostanie niezapomniany.

Susan Wojcicki nie żyje

Kobieta siedząca na tle napisu World Economic Forum.
Fot. World Economic Forum, YouTube / zrzut ekranu

Susan Wojcicki zmarła 9 sierpnia 2024 roku po dwóch latach walki z rakiem płuc. Informację o jej śmierci przekazał mąż, Dennis Troper, który podkreślił jej oddanie rodzinie, pracy i społeczności. Wojcicki była inspiracją dla wielu, a jej śmierć poruszyła całą branżę technologiczną. Kondolencje złożył Sundara Pichaia, aktualny CEO Google.

Tweet od Sundar Pichai wyrażający smutek z powodu śmierci Susan Wojcicki.
Kondolencje Sundara Pichaia, CEO Google. Fot. sundarpichai, X / zrzut ekranu

CEO Google podkreślił, że Susan odegrała niezwykle ważną rolę dla historii Google, a także była niesamowitą osobą, liderką i przyjaciółką.

Jedna z najważniejszych kobiet świata technologii

Aplikacja YouTube na ekranie smartfona.
Fot. Photo Agency / Shutterstock

Susan Wojcicki dołączyła do Google jako 16. pracownik w 1999 roku i odegrała kluczową rolę w rozwoju firmy. Była współtwórczynią Google Images, kierowała działem reklam, a także zarekomendowała zakup YouTube, którego CEO została w 2014 roku. Za jej kadencji YouTube stało się jedną z najważniejszych platform wideo na świecie. W lutym 2023 roku, po 9 latach na stanowisku, Wojcicki zrezygnowała, by skupić się na zdrowiu i rodzinie, pozostając jednak w roli doradcy dla Google i Alphabet.

Źródło: sundarpichai / X, oprac. własne. Zdjęcie otwierające: Dennis Troper, Facebook / zrzut ekranu

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw