Uśmiechnięty mężczyzna siedzący za kierownicą żółtej taksówki.
LINKI AFILIACYJNE

Popularny przewoźnik będzie testować abonament na taksówki

2 minuty czytania
Komentarze

Każdy przewoźnik próbuje zaskoczyć swoich konkurentów nowymi i zaskakującymi ruchami. Z taką inicjatywą wychodzi także Lyft, który uruchomi abonament na przejazd swoimi taksówkami. Czy niestandardowy pomysł ma realną szansę zagrozić Uberowi lub Boltowi?

Lyft testuje abonamenty – przewoźnik wychodzi przed szereg

Lyft testuje abonamenty – przewoźnik wychodzi przed szereg. Logo Lyft na różowym tle, przed którym znajduje się czarny samochód z napisem "TAXI".
Fot. Poetra.RH / Shutterstock

Firma Lyft ogłosiła uruchomienie nowego programu pilotażowego o nazwie Price Lock. Inicjatywa ta ma na celu zaoferowanie pasażerom stałej ceny za przejazdy na określonej trasie i w określonym czasie, eliminując wahania kosztów przejazdu związanych z dynamicznym cennikiem w godzinach szczytu (praktyka znana z Ubera czy Bolta).

Nowy program przewoźnika działa na zasadzie abonamentu. Pasażerowie mogą zapłacić z góry za określoną liczbę przejazdów na danej trasie, utrzymując stałą cenę bez względu na zmieniające się warunki drogowe. Na przykład – klient może zablokować cenę za codzienne dojazdy do pracy na trasie z domu do biura, niezależnie od godzin szczytu czy innych czynników wpływających na zmienność cen.

Price Lock w swojej pierwsze wersji wystartuje w Stanach Zjednoczonych jeszcze w tym miesiącu. Lyft planuje wprowadzić tę usługę najpierw w wybranych miastach, aby następnie rozszerzyć ją na kolejne regiony w zależności od wyników testów i reakcji użytkowników.

Czy Price Lock ma prawo działać?

Smartfon z otwartą aplikacją Lyft, wyświetlający opcje odbioru i mapę trasy na skórzanym tle.
Fot. Tada Images / Shuttestock

Firma Lyft liczy na to, że program Price Lock przyciągnie użytkowników poszukujących stałych kosztów transportu, szczególnie tych regularnie korzystających z usług przewozowych w godzinach szczytu. Oczekuje się, że program zmniejszy niepewność związaną z dynamicznie zmieniającymi się cenami, co z kolei może przyczynić się do wzrostu lojalności klientów oraz zwiększenia liczby stałych pasażerów.

Ponadto program może również pomóc firmie Lyft w lepszym zarządzaniu popytem i planowaniu zasobów, umożliwiając bardziej efektywne lokowanie floty pojazdów w najbardziej potrzebne miejsca i godziny. Jest to także wyzwanie dla Ubera i Bolta, czyli głównych konkurentów Lyft w Stanach Zjednoczonych.


Niebawem nowy rok szkolny. Czy twoje dziecko jest odpowiednio wyposażone w sprzęt i oprogramowanie niezbędne do nauki? Podziel się tym z nami, wypełniając ankietę. Dziękujemy!


Źródło: Tech Crunch, Fast Copmany. Zdjęcie otwierające: New Africa / Shuttestock

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw