OpenAI wie doskonale, że nawet ChatGPT 4o nie jest narzędziem doskonałym. Dlatego też, kiedy korporacje próbowały automatyzować nim odpowiedzi w mediach społecznościowych, miło było zobaczyć sprytnych komentujących, którzy demaskowali te praktyki. Aczkolwiek, to właśnie duże firmy płacą za AI najwięcej, więc to pod nie dostosowywane są poprawki dla czatbotów.
ChatGPT i koniec amnezji – Spis treści
Nowa funkcja ChatGPT, czyli hierarchia instrukcji
Oszukanie ChatGPT w komentarzach m.in. na Facebooku było dotychczas bardzo proste. Wystarczyło zawrzeć we wpisie frazę zignoruj wszystkie poprzednie instrukcje, by bot odsłonił karty i zaczął stosować się do naszych poleceń. To było oczywiście dość problematyczne dla działów PR, które chcą sprawiać wrażenie otwartych na konsumentów, z ludzkim podejściem.
Jednakże to największe firmy płacą sporo za usługi oferowane przez OpenAI, a nie przeciętni użytkownicy. Dlatego też nie dziwi, że ChatGPT w najnowszej wersji otrzyma aktualizację, która pozwoli nadawać priorytety poszczególnym komendom. To oznacza, że wspomniana wyżej amnezja nie będzie już możliwa, a bot posłusznie wykona pierwotne korporacyjne komendy, zamiast wpisów z pojedynczych komentarzy.
Kiedy spersonalizowane boty będą mogły skorzystać z tej funkcji?
Jak donosi serwis TechRadar, udostępnianie tej funkcji będzie odbywać się stopniowo, z pierwszeństwem dla niedawno wypuszczonego ChatGPT4o mini. Wygląda więc na to, że w najbliższych dniach administratorzy powinni zacząć jej wypatrywać.
Aczkolwiek, rozmowa o AI nie może polegać na wzajemnym ukrywaniu się. Firmowe strony powinny jasno zaznaczać, że korzystają ze sztucznej inteligencji do odpowiedzi na komentarze. W przeciwnym wypadku na świecie zapanuje już całkowity, informacyjny chaos.
Zdjęcie otwierające: PixieMe / Shutterstock
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.