Pod koniec 2023 roku w serwisie X.com Elon Musk sugerował, że Cybertruck mógłby funkcjonować jako łódź. Według niego oryginalny elektryczny pickup produkowany przez firmę Tesla powinien być w stanie przepłynąć 100 metrów. Okazało się, że samochód przegrał w starciu ze słowackim jeziorem Malé Košariská. I nie chodzi nawet o to, czy był w stanie utrzymać się na powierzchni wody…
Spis treści
Problemy z pickupem Tesli
Cybertruck był niewypałem od dnia premiery. A w zasadzie od pierwszej demonstracji, gdy Elon Musk stłukł szybę, która miała być odporna na stłuczenie…
Błędy konstrukcyjne, awaryjność, aspekty bezpieczeństwa nie odstraszyły klientów, którzy chcieli pochwalić się samochodem, który miałby przetrwać apokalipsę. Możemy się śmiać, ale samochód ten jest już kultowy. Jednak pływać, mimo zapowiedzi Muska, nie potrafi….
Cybertruck nie zostanie amfibią
Pod koniec 2023 roku Elon Musk zasugerował, że samochód ten będzie mógł funkcjonować jako łódź. A konkretnie, że przepłynie nawet 100 metrów. No cóż, w Słowacji się to nie sprawdziło.
30 czerwca właściciel Cybertrucka, który przyjechał swoim samochodem z Czech na Słowację, postanowił przetestować trzytonowy pojazd w jeziorze Malé Košariská w pobliżu miasta Dunajská Lužná, rzut beretem od Bratysławy.
Rzekomo niezniszczalny samochód utknął w żwirowym podłożu i gdyby nie pomoc kąpiących się, pozostałby tam znacznie dłużej. Kilka osób pomagało kierowcy wydostać samochód z jeziora wykopując żwir, podkładając drewniane deski pod koła i pchając pojazd od tyłu. Ostatecznie ludziom pływającym w jeziorze lub przechodzącym obok niego udało się uwolnić pojazd.
Tak naprawdę nie wiemy, czy Cybertruck dałby radę popływać w słowackim jeziorze. Woda go nie pokonała – silniejszym przeciwnikiem okazał się żwir.
Brodzenie też sprawia pewne problemy
Oczywiście nie jest to jedyne nagranie prezentujące, jak Cybertruck radzi sobie z przejazdami po wodzie. Właściciel Cybertrucka i youtuber TechRax przeprowadził test, by zobaczyć, jak radzi sobie pojazd w wodzie w trybie „Wade mode”. Do jego aktywacji wymaganie jest pogodzenie się z utratą gwarancji. Dlaczego? Otóż Cybertruck został zaprojektowany z myślą o jeździe terenowej, a gwarancja nie obejmuje uszkodzeń wodnych.
Po aktywowaniu Wade Mode pojazd automatycznie podnosi zawieszenie pneumatyczne, zwiększając prześwit o około 4 cale (około 10 cm). Ma to sprawić, że podwozie i inne ważne komponenty nie znajdą się pod wodą podczas pokonywania przeszkód wodnych. Uszczelnione zostają też otwory wentylacyjne, akumulator, dostęp do baterii, połączeń elektrycznych i innych krytycznych podzespołów. Aktywacja tego trybu zajmuje około 10 minut. Maksymalna głębokość wody, w której można bezpiecznie używać trybu brodzenia, to około 40 cali (około 100 cm).
Jak zakończył się test? Pozytywnie, Cybertruck dał radę w płytkiej oraz głębszej wodzie, nawet podczas szybszej jazdy. Jednak nie obyło się bez uszkodzeń: odpadły dwa plastikowe elementy nadwozia, przestała też działać tylna klapa i pokrywa bagażnika.
Źródło: Driven Car Guide, Slovak Spectator, Huntinspeed.sk. Zdjęcie otwierające: Tesla / materiały prasowe
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.