Bank Pekao za pośrednictwem swojego newslettera podsumował nowości w PeoPay oraz serwisie Pekao24 z ostatnich tygodni. Nietrudno jednak przeoczyć wiadomość, która trafiła do naszej skrzynki e-mail. Jeśli tak było tym razem w waszym przypadku, nic straconego, bo z tego tekstu dowiecie się, co dokładnie uległo zmianie.
Spis treści
Nowości w PeoPay. Bilety, parkowanie i większe możliwości personalizacji
W PeoPay na telefonie do 1000 zł lub innym można kupować bilety komunikacji miejskiej. Teraz jednak nie trzeba mieć dostępu do internetu i logować się do aplikacji, by wyświetlić zakupiony wcześniej bilet. Na ekranie startowym PeoPay od razu widać ikonę z odpowiednim skrótem. Klikając ją, wyświetlimy nasz bilet i będziemy mogli pokazać go kontrolerowi, także w sytuacji, w której mamy problem z zasięgiem.
Jeśli podróżujecie samochodem, o bilety na komunikację miejską nie musicie się martwić, lecz o miejsce parkingowe już owszem, szczególnie w dużych miastach. Czasami parkowanie jest płatne i wymaga nie tylko zastanowienia się, na jak długo chcemy pozostawić auto w danym miejscu, ale również którą strefę parkowania wybrać. Pekao wprowadził w ramach nowości w PeoPay geolokalizację, dzięki której aplikacja sama „podpowie” użytkownikowi, która strefa jest właściwa.
Kolejna zmiana dotyczy personalizacji. Bank Pekao poinformował o nowych tłach aplikacji dostępnych w PeoPay. Łącznie można wybierać spośród kilkudziesięciu wzorów związanych z gamingiem, sportem, muzyką i nie tylko.
W czerwcowym newsletterze bank przypomniał również o takich funkcjach, jak prośba o przelew na telefon BLIK oraz o możliwości weryfikacji tożsamości osoby, która dzwoni i podaje się za pracownika banku.
Nowości w Pekao24. Zmiany w menu i logowaniu
W serwisie Pekao24 pojawiła się zakładka „Twoje produkty”. Można w niej znaleźć pogrupowane produkty, z których się korzysta (konta, karty, kredyty, oszczędności, ubezpieczenia). Dotychczasowa zakładka „Produkty” ma nową nazwę „Pulpit”, lecz jej zawartość pozostała bez zmian.
Do Pekao24 można logować się z wykorzystaniem uwierzytelniania dwuskładnikowego, a dokładnie aplikacji mobilnej. Po podaniu prawidłowych danych logowania do serwisu internetowego banku użytkownik zostaje poproszony o dodatkowe zalogowanie się do PeoPay, by potwierdzić swoje działanie. To opcjonalne rozwiązanie, jednak warto z niego skorzystać ze względu na bezpieczeństwo.
Sam proces logowania do Pekao24 zdaniem banku został ułatwiony, przynajmniej w przypadku osób korzystających z zaufanych urządzeń i funkcji zapamiętania numeru klienta. Po wejściu na stronę internetową banku pojawia się numer klienta, a użytkownik ma tylko wprowadzić losowo wybrane znaki ze swojego hasła.
Pozostałe nowości w PeoPay i Pekao24
W skład nowości w PeoPay i Pekao24 wchodzi także nowa wersja czatu. Jest więcej tematów rozmowy do wyboru, zalogowani użytkownicy mogą również przeglądać historię wszystkich rozmów, także w trakcie nowej dyskusji lub połączenia wideo, oraz przesyłać załączniki w formacie .jpg. Inna zmiana to możliwość ukrycia stanu konta widocznego na stronie głównej Pekao24.
Pozostałe nowości dotyczą głównie przedsiębiorców. Z pełną listą można zapoznać się na stronie Pekao.
Masz dość upałów? Sprawdzamy, jak Polacy walczą z upalną pogodą. Poświęcisz kilka minut na wypełnienie naszej ankiety?
Źródło: Pekao. Zdjęcie otwierające: T. Schneider / Shutterstock
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.