Firma ServiceNow stawia na generatywną sztuczną inteligencję, aby radykalnie zmienić sprzedawane przez siebie oprogramowanie i pracę ludzi, którzy je sprzedają. „Wprowadzamy AI wszędzie, wewnętrznie” – zapowiedział Chris Bedi, który zajmuje stanowisko chief customer officera.
Spis treści
ServiceNow wprowadza AI w każdy aspekt firmy
Jak mówi Bedi, firma wdrożyła już u siebie ponad 25 przypadków wykorzystania generatywnej AI. Jego zdaniem władze spółki „muszą przekształcić ServiceNow tak, jak robi to każda firma na świecie”.
Aby nadrobić powstałe zaległości, przedsiębiorstwo nakazało każdemu działowi opracowanie harmonogramu adaptacji AI. Pilotaże przeprowadzono w zeszłym roku, a od tego czasu generatywna AI została wprowadzona do każdej funkcji w miejscu pracy – od inżynierii oprogramowania, HR-u, przez obsługę klienta, dział marketingu oraz sprzedaży, aż po finansowanie.
Bedi twierdzi, że obecnie wszyscy w ServiceNow korzystają z tej technologii, a 84% pracowników firmy używa AI codziennie. Zapytany o skalę wpływu każdego z tych przypadków użycia, menedżer wskazuje, że gdyby różnica była nieistotna, wdrożenia zostałyby zlikwidowane.
Przedstawiciel firmy podaje też pewne przybliżone liczby: od 8 do 10 wdrożeń uważanych jest za te, które dają duży wpływ, 5 ma średni wpływ, a reszta w relatywnie małym stopniu wpływa na pracę organizacji i jej produktywność.
Firma software’owa musiała postawić na AI
ServiceNow, które sprzedaje oprogramowanie oparte na chmurze pomagające firmom zarządzać ich przepływami pracy, twierdzi, że inwestycje w AI już się opłacają, przynosząc znaczące korzyści w zmniejszaniu obciążeń pracą.
Po zaledwie czterech miesiącach generatywna AI wykonywała pracę równą 50 pełnoetatowym pracownikom na rocznej podstawie. W przypadku inżynierów oprogramowania ich wydajność wzrosła od 5% do 8%. Pracownicy doświadczyli też redukcji pracy o 10% w dziale wsparcia technicznego dla klientów.
Jednocześnie ServiceNow to firma nowoczesna i z sektora IT – klienci wręcz oczekiwali od niej, że będzie używać sztucznej inteligencji. Inaczej mogłaby być postrzegana jako organizacja, która została w tyle za konkurentami.
Bedi przekonuje, że menedżerowie w firmach powinni dawać przykład z góry i ma dość pozytywne zdanie o rewolucji AI.
AI nie zastępuje twojej pracy. Pomaga ci za to wykonywać pracę lepiej i redukuje dużo zadań, które musisz wykonywać. Szczerze mówiąc, możesz wykonywać bardziej interesującą pracę za sprawą AI.
Chris Bedi, chief customer officer w ServiceNow.
Rozwój AI pomógł ServiceNow awansować do rankingu Fortune 500 po raz pierwszy w 2023 r. W zeszłym miesiącu firma ogłosiła wiele nowych rozwiązań GenAI, w tym integrację dwóch asystentów AI, ServiceNow Now Assist i Microsoft Copilot, które pozwolą użytkownikom w Microsoft Teams zadawać pytania dotyczące pracy do Now Assist.
Źródło: Fortune. Zdjęcie otwierające: Gorodenkoff / Shutterstock
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.