Iga Świątek wspiera Ukrainę

Xiaomi straciło ambasadorkę. Iga Świątek nie będzie dłużej reklamować chińskiej marki

2 minuty czytania
Komentarze

Przez ostatnie dwa lata najsłynniejsza polska tenisistka, Iga Świątek, reklamowała chińską markę Xiaomi. Ale współpraca ta wkrótce dobiegnie końca. Umowa zakończy się z dniem 31 marca 2023 roku i świątek nie zamierza jej kontynuować.

Świątek, Xiaomi i stosunek do wojny

Choć nie zdradzono przyczyn zakończenia współpracy — szczegóły są poufne — to dość prawdopodobnym powodem jest wznowienie działalności firmy Xiaomi na terenie Rosji.

Iga Świątek wspiera Ukrainę

W wywiadzie dla Super Expresu Iga Świątek stwierdza:

Generalnie to jest moja decyzja i mojego sztabu. Rozstajemy się po udanej współpracy i bez żadnych napięć. Współpraca z polskim oddziałem tej firmy była bardzo udana, ale powody mojej decyzji powinny być zrozumiałe. Każdy zna mój stosunek do wojny i chcę być konsekwentna w tym, jakie podejmuję decyzje. Z końcem marca kończymy współpracę.

Tenisistka ma jasne stanowisko w sprawie wojny i wspiera Ukrainę, prowadząc konkretne działania pomocowe.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku współpracę z inną chińską marką zakończył Robert Lewandowski. Od lat był twarzą Huawei, ale zerwał umowę — prawdopodobnie przyczyną było potencjalne wspieranie Rosji przez chińskiego giganta.

Lewandowski Huawei koniec

Xiaomi numerem 1 w Rosji

O ile niektóre firmy całkowicie wycofały się z działalności w kraju agresora (np. Apple i Samsung), wyraźnie stając po stronie Ukrainy, to w przypadku innych przekaz nie był tak jasny. Xiaomi jedynie ograniczyło swoją działalność na terenie Rosji, a teraz, według nieoficjalnych informacji, firma wznowiła działalność na terenie Rosji. W ten sposób marka została numerem jeden na tamtejszym rynku.

W 2022 roku rosyjski rynek został praktycznie zmonopolizowany przez trzech chińskich producentów smartfonów: na pierwszym miejscu znalazła się firma Xiaomi z 41-procentowym udziałem, na drugim realme (21%), a na trzecim marka, która raczej nieznana jest w Polsce — Transsion (17%).

Motyw