Serwisy streamingowe pobiły TV

Serwisy streamingowe były chętniej oglądane niż tradycyjna telewizja – po raz pierwszy w historii

2 minuty czytania
Komentarze

Firma analityczna zbadała amerykański rynek i wykazała, że serwisy streamingowe miały największy odsetek oglądalności w historii pomiarów. Różnice z tradycyjną telewizją nie są jednak wielkie.

Serwisy streamingowe zaliczyły historyczną chwilę

Jak wskazują badania przeprowadzone przez firmę Nielsen, w USA w ubiegłym miesiącu więcej osób spędziło czasu na oglądaniu treści na streamingu niż w telewizji. Firma uważa, że po raz pierwszy w historii serwisy streamingowe stanowiły największy odsetek oglądalności. Różnice nie są jednak wielkie: streaming 34,8%, kablówka 34,4% i telewizja 21,6%. Analitycy uważają, że obecna niższa oglądalność telewizji wynika z faktu, że w tym okresie nie transmitowano za wiele sportu. W drugiej połowie roku rozpoczynają się sezony w koszykówce i piłce nożnej, więc raczej będzie zauważalny wzrost oglądalności telewizji.

Podział spędzania czasu wśród usług streamingowych:

  • Reszta (wszystkie inne rodzaje telewizji w tym m.in. VOD) 10.2%
  • Netflix 8.0%
  • YouTube (łącznie z YouTubeTV) 7.3%
  • hulu (łącznie z Hulu Live) 3.6%
  • Prime Video 3.0%
  • Disney+ 1.8%
  • HBO Max 1.0%

Obecnie więcej osób oglądało streaming niż podczas trwania globalnej pandemii

Serwisy streamingowe

Co więcej, Nielsen uważa, że ten lipiec był w ogóle wyjątkowym miesiącem. Serwisy streamingowe zaliczyły największą tendencję wzrostową, jaką udało się kiedykolwiek zanotować firmie. Ogólnie korzystanie ze streamingu wzrosło o 3,2% w porównaniu z czerwcem. W ujęciu rocznym ilość streamingu wzrosła o 22,6%, zwiększając swój udział w użytkowaniu o 6,5 punktu procentowego. W lipcu średnia oglądalność w ciągu tygodnia wyniosła 190,9 mld minut. Dla porównania w kwietniu w 2020 roku średnia stanowiła około 169,9 mld minut. Według badań Amerykanie rozszerzają swoje zainteresowania względem streamingu i platform strumieniujących treści.

W ujęciu rocznym oglądalność stacji telewizyjnych spadła o 9,8%, co stanowi stratę 2,3 punktu procentowego. Co ciekawe, po zakończeniu sezonów w NHL i NBA w czerwcu oglądalność kanałów sportowych zaliczyła spadek o 41%.

Źródło: The Verge, Nielsen

Motyw