przystawka smart tv jaką wybrać

People Over Prime Pledge to kampania tiktokerów, którzy nie zgadzają się na warunki pracy w Amazon

2 minuty czytania
Komentarze

Dzięki kampanii People Over Prime Pledge tiktokerzy chcą walczyć o poprawę warunków pracy w Amazon.

Kampania People Over Prime Pledge ma wywierać presję na Amazon

People Over Prime Pledge

Grupa 70 młodych twórców z TikToka rozpoczyna własną kampanię „People Over Prime Pledge”, której celem jest wywarcie presji na Amazon. Kampania powstała we współpracy z organizacją non profit Gen Z For Change. Młodzi chcą, aby gigant e-commerce spełnił żądania swoich pracowników domagających się m.in. podwyższenie płacy minilanej na 30 dolarów, zwiększenie ilości dni w ramach płatnego urlopu, a także zaprzestanie utrudniania w tworzeniu związków zawodowych. Twórcy nawołują innych influencerów, aby zaprzestali wszelkiego rodzaju współpracy z Amazon i zerwali dotychczasowe partnerstwo. Niektórzy tiktokerzy twierdzą, że w ramach współpracy podpisano umowy, które nie zezwalają wypowiadać się krytycznie o firmie.

Żądamy, aby Amazon słuchał swoich pracowników i wprowadził zmiany, aby zapewnić zdrowe środowisko pracy. Dopóki Amazon nie ustanowi tych zmian, my jako twórcy zablokujemy Amazonowi możliwość monetyzacji jednej z największych platform mediów społecznościowych na świecie

Aidan Kohn-Murphy, założyciel Gen Z For Change

Tysiące fałszywych CV i luksusowy apartamentowiec

People Over Prime Pledge

Myślę, że ich [przyp. red. Amazona] metoda oferowania influencerom ogromnych wypłat, aby poczuli się tak, jakby musieli z nimi pracować, jednocześnie odmawiając płacenia swoim pracownikom, jest wyjątkowo zła. Chcę czuć się komfortowo, polecając produkty Amazon mojej społeczności, ponieważ sklep jest niezawodny, ale nie mogę tego zrobić, dopóki nie wiem, że traktują swoich pracowników sprawiedliwie

Emily Rayna, tiktokerka

W lutym bieżącego roku Gen Z For Change zainterweniowało, kiedy Starbucks chciał zatrudnić pracowników niezrzeszonych w związkach zawodowych. Organizacja wysłała 140 tys. fałszywych aplikacji do firmy, aby sprawić niemałe problemy. Z kolei w marcu aż 40 tys. fałszywych CV trafiło do trzech sklepów Kroger, które również poszukiwały nowych pracowników niezrzeszonych podczas strajku.

Warto przypomnieć, że od jakiegoś czasu Amazon silnie działał na rzecz budowania relacji z młodymi influencerami. W 2017 roku stworzono program, dzięki któremu polecający produkty z Amazon zarabiali pieniądze. W tym roku wysłano wielu twórców internetowych do luksusowego apartamentu w Meksyku, aby ci promowali platformę.

Źródło: Washington Post; Gen-Z For Change

Motyw