FundamentalVR z dofinansowaniem, czyli rozwój VR w sektorze medycznym

Wirtualna rzeczywistość w medycynie — VR niedługo może zmienić ten świat

2 minuty czytania
Komentarze

Brytyjski FundamentalVR otrzymało dofinansowanie. Firma zajmuje się tworzeniem symulacji VR dla sektora medycznego.

Zielone światło dla rozwoju VR w sektorze medycznym. FundametnalVR otrzymało dofinansowanie

FundamentalVR z dofinansowaniem, czyli rozwój VR w sektorze medycznym.

FundamentalVR pozyskał 20 mln dolarów dofinansowania, aby rozwijać swoją technologię, która pozwala doskonalić umiejętności chirurgów poprzez korzystanie z aplikacji wirtualnej rzeczywistości i mieszanej rzeczywistości. Firma zajmuje się platformą (silnik i interfejs), która wykorzystuje VR i technologię haptyczną, do tworzenia symulacji, gdzie pracownicy medyczni mogą testować różne sytuacje, szkolić się, a także przeprowadzać „operacje na sucho”.

Chirurgia jest umiejętnością wielozmysłową — dotyk jest kluczowy w umożliwieniu chirurgowi uczenia się i wykonywania procedur oraz wymogiem w prawdziwym nabywaniu umiejętności chirurgicznych. Jednak nie wszystkie haptyki są sobie równe i istnieje ogromna różnica między technologią haptyki skórnej i kinestetycznej oraz sposobem jej wykorzystania. Podczas gdy symulacje VR ze skórnym sprzężeniem zwrotnym są kompetentne w edukacji medycznej i szkoleniach, tak aby pomóc w przyswajaniu wiedzy, to dodanie „pełnej siły” haptyki pozwala teraz na nabywanie faktycznych umiejętności.

Richard Vincent, CEO Fundamental VR dla TechCrunch

Ćwiczenie symulacji medycznych w swoim domu

FundamentalVR z dofinansowaniem, czyli rozwój VR w sektorze medycznym.

Haptic VR to połączenie wirtualnej rzeczywistości z technologią haptyczną, która potrafi tworzyć symulacje, które odzwierciedlają autentyczne sytuacje. Dzięki temu osoba ćwicząca jakąś sytuację może poczuć się, jakby faktycznie ją wykonywała. Wykorzystuje się do tego specjalnie przygotowane rękawice haptyczne albo kontrolery. Fundamental HR skupia się na stworzeniu i rozwijaniu silnika oraz interfejsu, który wykorzystuje sprzętu innych firm np. Oculus Quest.

[dop. red. Silnik] Został zaprojektowany tak, aby był sprzętowo neutralny i mógł współpracować z każdym laptopem, zestawem słuchawkowym VR i sprzętem haptycznym, który jest łatwo dostępny na rynku np. na Amazonie lub w specjalistycznych sklepach elektrycznych. Dzięki temu rozwiązania są przystępne cenowo i praktyczne.

Richard Vincent, CEO Fundamental VR dla TechCrunch

Brytyjska firma została założona w 2012 roku. Dotychczas w ramach platformy, pracownicy medyczni mają dostęp do szkoleń związanych z wymianą przedniego i tylnego stawu biodrowego, całkowitej wymiany stawu kolanowego, czy procedur dotyczących spraw kręgosłupowo-stawowych. Do klientów FundamentalVR należą instytucje medyczne, producenci urządzeń medycznych, a także firmy farmaceutyczne. Przy pomocy technologii VR udało się stworzyć m.in. haptyczną symulację zastrzyku pod siatkówkowego.

Źródło: Tech runch

Motyw