Spotkania online są coraz lepsze, bo odpowiednio się do nich szykujemy

2 minuty czytania
Komentarze

Z wyników badania przeprowadzonego przez ClickMeeting można wysnuć wniosek, że spotkania online, w których uczestniczymy, są coraz lepsze. Wirtualne rozmowy coraz częściej są traktowane jak pełnoprawne wydarzenia, a w związku z tym odpowiednio się do nich przygotowujemy. To przekłada się na lepsze odczucia innych uczestników spotkań.

Spotkania online coraz bardziej profesjonalne

przygotowywanie przestrzeni na spotkania online - dane z badania

69% badanych deklaruje, że ma w domu wydzielony gabinet lub specjalnie zaaranżowaną przestrzeń do spotkań online. 50% ankietowanych używa funkcji tła – co druga z nich regularnie. 60% respondentów sprawdza swój sprzęt przed spotkaniem online, 70% przygotowuje notatki, 69% wycisza telefon, a 85% traktuje punktualność jako istotny element. To wszystko wnioski z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting.

Wnioski? Spotkania online związane z pracą traktujemy coraz bardziej poważnie. Świadczy o tym nawet nasz ubiór. Ankietowani odpowiadali, że na taką okazje ubierają się elegancko lub casualowo. Tylko 2% respondentów wskazało, że najczęściej podczas wirtualnych rozmów ma na sobie piżamę. Ponad połowa badanych widzi poprawę w zachowaniu uczestników zdalnych spotkań.

Spotkania online stały się czymś zupełnie naturalnym. Niemal każdy z nas uczestniczy w nich, realizując swoje obowiązki zawodowe. Nic więc dziwnego, że aranżujemy swoją przestrzeń i otoczenie w taki sposób, by móc korzystać z nich komfortowo. Dziś blisko 70% ankietowanych ma w domu przestrzeń do pracy zdalnej, przy tym 31% elegancko się ubiera na takie połączenia, a 39% wybiera strój typu casual. Dane te pokazują, że przestrzeń spotkań online profesjonalizuje się a jej uczestnicy traktują je równie poważnie, jak te z szefem w sali konferencyjnej w biurze – mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członek Zarządu ClickMeeting.

Z badania przeprowadzonego przez ClickMeeting wynika, że co trzecia firma wprowadziła etykietę online. Wśród zasad, na które zdecydowali się pracodawcy, znalazły się m.in. takie elementy, jak doprecyzowanie zasad chęci zabierania głosu (17%), określenie ubioru (12%), zakaz korzystania z telefonów i innych urządzeń w tle (16%), a nawet formy powitania i pożegnania (13%). W badaniu wzięło udział 500 osób.

źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: Wes Hicks/Unsplash

Motyw