Spotify Radar nowi artyści tiktok

Szukasz biletu na koncert? Jest szansa, że znajdziesz go na Spotify!

2 minuty czytania
Komentarze

Może się wydawać, że Spotify chce sprzedawać bilety na koncerty na żywo. Użytkownik znalazł stronę, która umożliwia rezerwację biletów, choć nie pojawiły się żadne oficjalne informacje ze strony serwisu.

Spotify chce sprzedawać bilety na koncerty. Tak wskazuje znaleziona strona

Spotify chce sprzedawać bilety na koncerty? Pojawiła się tajemnicza strona do rezerwacji.

Jak zauważył jeden z użytkowników, Chris Messina, Spotify uruchomił nową stronę, na której można bezpośrednio kupować bilety na koncerty na żywo różnych muzyków. Co więcej, bilety dostępne w ramach platformy streamingowej nie są wymieniane na stronach artystów. Na chwilę obecną nie pojawiło się żadne oficjalne ogłoszenie ze strony szwedzkiej firmy. Możliwe, że są to jak na razie testy i przygotowania. Nie ma jeszcze oficjalnej „premiery” tej opcji. Nie wiadomo również, w jakich regionach będzie działać ta funkcja.

https://twitter.com/chrismessina/status/1557153090951794688?s=20&t=dCpz_nXaR59dwKVNzSIixA

Uruchomiona strona pozwala przeglądać nadchodzące wydarzenia muzyczne, a także bezpośrednio rezerwować bilety na koncerty na żywo. Obecnie na stronie można znaleźć zbliżające się występu w USA takich artystów jak Limbeck, Annie DiRusso, TOKiMONSTA, Crow, czy Four Years Strong. Kupowanie biletów odbywa się przy pomocy karty kredytowej lub debetowej. Oczywiście należy mieć konto w usłudze Spotify.

Serwis chce być samodzielny

Dotychczas również była możliwość kupowania biletów przez platformę, jednak firma korzystała ze swoich partnerów biletowych m.in. Ticketmaster, DICE czy See Tickets. Teraz prawdopodobnie szwedzki serwis ma działać jako agent biletowy i pobierać prowizję za rezerwację. Nie są znane dotyczące wysokości prowizji.

https://twitter.com/chrismessina/status/1557156399775227904?s=20&t=dCpz_nXaR59dwKVNzSIixA

W czerwcu menadżer Spotify ds. Wydarzeń na żywo, Sam Sheridan, wyjaśniał, że firma stara się rozwiązać problem z opuszczaniem strony przez klientów, kiedy poszukują biletów na koncerty. Planowany jest zysk poprzez rezerwację biletów bezpośrednio lub jako partner afiliacyjny. Nie wykluczone, że w jakiś sposób również artyści zyskają na tym pomyśle.

Warto dodać, że również inna firma decyduje się na współpracę ze sprzedawcą biletowym. Dla przykładu TikTok wraz z Ticketmaster mają pozwolić użytkownikom znajdować koncerty i inne wydarzenia na żywo w aplikacji z krótkimi filmikami.

Źródło: Tech Crunch; Chris Messina

Motyw