Oszustwo na Booking.com

Stukali, pukali w drzwi, ale to nie ten adres. Przez oszustwo kobieta miała wielu gości

2 minuty czytania
Komentarze

Do drzwi kobiety w Londynie zapukało około 100 nieproszonych gości. Oszustwo na Booking.com, którego ofiarą padli turyści z całego świata, wyłudzało pieniądze za rezerwację.

Oszustwo na Booking.com przysporzyło problemów mieszkańce Londynu

Jak podaje BBC w ciągu lipca do domu Gillian, mieszkanki Londynu, przybyło około 100 turystów. Twierdzili, że zarezerwowali jej mieszkanie na jednej z popularnych stron internetowych. Okazało się, że było to oszustwo na Booking.com, mające na celu wyłudzenie pieniędzy od podróżujących. Kobieta nigdy nie udostępniała swojego domu w serwisie. Pomimo szybkiego poinformowania firmy o problemie, nie przestało przybywać nieproszonych gości m.in. z Arabii Saudyjskiej, Australii czy USA.

Historia zaczęła się 4 lipca, kiedy w jej drzwi zapukała para z Azji, tłumacząc, że wynajęli to mieszkanie na nocleg. Gillian wyjaśniła, że to musi być pomyłka, gdyż nie udostępniała swojego domu. Kilka godzin później przybili kolejni turyści. Następnego dnia kobieta zawiadomiła o pomyłce Booking.com, choć i tak ciągle przybywali nowi goście. Przeszukując stronę, natrafiła na własny adres ze zdjęciami budynku, pochodzącego z innej strony turystycznej. Okazało się, że ktoś stworzył fałszywą ofertę, dzięki czemu mógł wyłudzać pieniądze od ludzi, którzy rezerwowali nocleg.

bezpieczeństwo stron placówek oświatowych

Było mi bardzo żal tych turystów, którzy pukali do mojego domu. Wszyscy co mogłem zrobić, to odesłać ich z powrotem. Czuję się zmartwiona tą sprawą. To byli bardzo mili ludzie. Być może pewno dnia zapukają osoby, które są dość agresywne. Czuję się bardzo bezbronna.

Gillian w rozmowie z BBC

Ofiary oszustwa mają otrzymać wsparcie od firmy

Traktujemy bezpieczeństwo oraz ochronę bardzo poważnie, każdego tygodnia ułatwiamy miliony zakwaterowań, z których zdecydowana większość odbywa się bez absolutnie żadnych problemów.
Oszustwa są niestety problemem wielu branż, w których pozbawieni skrupułów oszuści, chcą korzystać z okazji. Jest to coś, z czym walczymy. Mamy wiele solidnych środków bezpieczeństwa, ale w bardzo rzadkich przypadkach, może wystąpić problem z konkretną nieruchomością, dlatego natychmiast badamy sprawę.

Rzecznik prasowy Booking.com

Firma usunęła już ogłoszenie mieszkania Gillian ze swojej strony. Ponadto wszyscy, którzy zarezerwowali to miejsce na nocleg, mają otrzymać wsparcie w kwestii zwrotów, relokacji i innych dodatkowych opłat.

Źródło: BBC

Motyw