Starbucks

NFT trafi nawet do Starbucks – czas rozwijać społeczność

3 minuty czytania
Komentarze

Starbucks ma zaoferować swoim klientom własną kolekcję NFT jeszcze w tym roku. Przedmioty mają dodatkowo zapewnić ekskluzywną zawartość oraz korzyści dla konsumentów. Podzielono się również wynikami za skończony kwartał fiskalny.

Starbucks chce rozwijać koncepcję „trzeciego miejsca”

Podczas spotkania inwestorskiego, władze Starbucks poinformowały o planach dołączenia do przestrzeni web3 (zdecentralizowana sieć korzystająca z technologii blockchain). Firma chce wprowadzić własną kolekcję NFT, która ma pojawić się jeszcze w tym roku. Będzie ona zapewniać m.in. ekskluzywną zawartość oraz dodatkowe korzyści dla klientów. Firma chce rozwijać swoją ideę budowania społeczności poprzez cyfrowe rozwijanie połączenia z tzw. Trzecim Miejscem, czyli przestrzenią pomiędzy pracą a domem. Jak twierdzi marka, to właśnie ta przestrzeń tworzy poczucie więzi i przynależności.

Starbucks kawa

Jak możemy przeczytać we wpisie na blogu, Starbucks uważa, że: „NFT ma szeroki potencjał, aby stworzyć rozszerzony model współwłasności w zakresie lojalności, oferowania unikalnych doświadczeń, budowania społeczności, opowiadania historii i angażowania klientów.”

Pojawiające się technologie związane z web3, a zwłaszcza NFT, pozwalają obecnie rozszerzać to, czym zawsze był rdzeń Starbucks. Tworzymy cyfrowe trzecie miejsce. By to osiągnąć, poszerzamy nasze ramy tego, co oznacza dla ludzi bycie członkiem społeczności Starbucks. Dodajemy nowe koncepcje, takie jak własność i modele członkostwa oparte na społeczności, które rozwijamy w przestrzeni web3.

Brady Brewer, Dyrektor ds. marketingu Starbucks podczas spotkania z inwestorami

Korporacja zaznaczyła, że swoją społeczność NFT zbuduje na „ekologicznie zrównoważonej” platformie web3. Nie ujawniono jednak szczegółów dotyczących rodzaju technologii blockchain, która zostanie wykorzystana w swojej kolekcji. Wspomniano jedynie, że prawdopodobnie będzie to „multi-chain” albo „chain agnostic„. Nie mamy również informacji o tym, jak będzie wyglądał pierwszy zestaw, kto będzie jego twórcą i jakie zapewni funkcje.

Firma szuka nowego CEO, który rozumie nowoczesne technologie

Starbucks poinformował, że poszukuje człowieka na miejsce obecnego CEO. Nowy dyrektor musi rozumieć i wiedzieć, w jaki sposób wykorzystać nowoczesne technologie, aby zjednać sobie młodszych konsumentów.

Myślę, że następnym dyrektorem generalnym będzie osoba kreatywna, która zrozumie, że marka Starbucks ma faktyczne znaczenie poza naszymi sklepami. W dzisiejszym świecie naszymi klientami są coraz młodsze osoby, silnie związane ze światem cyfrowym, którzy oczekują, że Starbucks będzie tak samo ważny poza sklepami. (…) nowy CEO musi rozumieć i być przekonany, że możemy działać na wielu rynkach, które mogą przynosić zyski dzięki swoim zaletom i uzupełniać naszą działalność detaliczną.

Howard Schultz, Dyrektor generalny Starbucks

Według analityków Refinitiv spółka przekroczyła oczekiwania wobec kwartału, który zakończył 3 lipca: 84 centy zysku za akcję wobec oczekiwanych 75 centów; przychód 8,15 mld wobec oczekiwanych 8,11 mld. Sam Starbucks poinformował w raporcie kwartalnym, że dochód netto w trzecim kwartale fiskalnym wynosi 912,9 mln dolarów (79 centów na akcję). Oznacza to spadek o 1,15 mld dolarów (97 centów za akację) w porównaniu z rokiem poprzednim. Firma tłumaczy, że różnica wynika głównie z wysokiej inflacji i wyższych płac dla baristów. W ciągu kwartału otworzono 318 nowych sklepów na cały świecie, co daje łącznie 34 948 restauracji.

Jako ciekawostkę warto dodać, że sporą popularnością cieszy się mrożone, wstrząśnięte espresso. Zimne napoje stanowiły 3/4 sprzedaży w USA. Co więcej, klienci chętniej dodają modyfikatory (m.in. syropy i mleka) do schłodzonych napojów niż ciepłych.

Źródło: CNBCC; TechChrunch

Motyw