Inteligentny szalik od Manchester City

Manchester City wprowadza na rynek inteligentne… szaliki dla kibiców!

4 minuty czytania
Komentarze

Czy w 2022 roku mogą powstać jeszcze jakieś gadżety, które zaskoczą fanów nowych technologii? Jak się okazuje – tak! Manchester City, czyli jeden z czołowych angielskich klubów piłkarskich wkrótce wprowadzi do sprzedaży inteligentne szaliki dla kibiców. Co takiego oferuje ten kibicowski atrybut?

Kibicuj na miarę 2022 roku – Manchester City pokazuje, jak to robić

Kibicuj na miarę 2022 roku – Manchester City pokazuje, jak to robić

O tym, że sport łączy się z nowymi technologiami, wiemy nie od dzisiaj. Jednym z najlepszych przykładów tego trendu, jest piłka nożna. Na przestrzeni ostatniej dekady do najpopularniejszej gry na świecie wprowadzono mnóstwo nowości, które bezpośrednio dotyczą różnego rodzaju zaawansowanych sprzętów. Nie tak dawno informowaliśmy Was o tym, że na zbliżających się Mistrzostwach Świata w Katarze po raz pierwszy w historii zostanie zastosowany nowy system SAOT.

Zgodnie z zapowiedziami FIFA, technologia ma pomagać sędziom w wychwytywaniu pozycji spalonych oraz szybszemu reagowaniu na kontrowersyjne sytuacje boiskowe. Co ciekawe wprowadzane nowinki nie dotyczą tylko arbitrów, piłkarzy czy trenerów, ale także kibiców. Nie chodzi tu jednak o nowoczesne kamery, które transmitują mecze w potężnej rozdzielczości 4K.

Manchester City zaprezentował właśnie nowy szalik, który będzie można kupić w sklepie angielskiego klubu. Zapewne domyślacie się, że ten artykuł nie powstałby, jeśli omawiany właśnie gadżet to tylko i wyłącznie kawałek ładnego materiał. Tak więc nowy szalik klubowy Manchesteru City jest wynikiem współpracy Obywateli (przydomek drużyny) z firmą Cisco.

Amerykańskie przedsiębiorstwo informatyczne stworzyło gadżet, który wyposażono w bioczujnik EmotiBit. Sensor umieszczono w takim miejscu, aby sczytywał on dane biometryczne właściciela. Mowa tu o temperaturze ciała, potliwości czy tętnie. Podobne czujniki są umieszczane, chociażby w nowoczesnych zegarkach sportowych. Jednakże w tym miejscy należy postawić sobie kluczowe pytanie – po co stworzono taki szalik?

Przede wszystkim Manchester City chce gromadzić dane dotyczące ruchu swoich fanów na stadionie podczas meczów, ich tętna, emocji oraz reakcji na wydarzenia boiskowe. Wszystko to po to, aby „lepiej zrozumieć naturę kibica”. Co ciekawe szalik odbył już pierwsze testy. Grupa fanów angielskiego zespołu oglądała jeden z meczów swojej drużyny, żywiołowo reagując na najważniejsze momenty meczu. W taki sposób analitycy dostali w swoje ręce szereg danych biometrycznych.

Jak można zastosować nowatorski gadżet?

Kibicuj na miarę 2022 roku – Manchester City pokazuje, jak to robić

Produkt Cisco nazwano „The Connected Scarf”. Gotowy szalik ma trafić do sprzedaży wraz z początkiem nadchodzącego sezonu. Rozgrywki angielskiej Premier League ruszają już 5 sierpnia, czyli za osiem dni. Oznacza to, że nowatorski gadżet lada moment trafi do dystrybucji. Niestety ani Manchester City, ani Cisco nie zdradzili nam kilku ważnych kwestii dotyczących ich wspólnego dziecka.

Mowa tu przede wszystkim o cenie szalika. Dodatkowo wciąż nie wiemy, czy „The Connected Scarf” trzeba będzie ładować podobnie jak zegarki sportowe. W przypadku tak wrażliwego na przepocenie produktu dochodzi także kwestia jego czyszczenia oraz prania. O wszelkich szczegółach dotyczących tych kwestii, dowiemy się zapewne w nadchodzących dniach. Tymczasem warto skupić się na zastosowaniu szalika. Chintan Patel, czyli jedna z najważniejszych głów w firmie Cisco powiedział:

Bycie prawdziwym pasjonatem jest fizjologią, nie ma tu znaczenia liczba meczów, na które uczęszczasz oraz to, z którego zakątka świata pochodzisz. To łączy nas w kolektyw. Teraz posiadamy dane, które to potwierdzają.

Chintan Patel – dyrektor ds. Technologii Cisco UK & Ireland

W przypadku sportu zbieranie danych dotyczących emocji wydaje się być dobrze uargumentowane. Manchester City oraz Cisco chcą w przyszłości wykorzystać nabytą wiedzę, aby oglądanie meczów piłkarskich było jeszcze bardziej emocjonujące i wciągające.

Kibicuj na miarę 2022 roku – Manchester City pokazuje, jak to robić

W naszym klubie kontynuujemy proces odkrywania najnowszych zdobyczy technologii. Wszystko po to, aby dostarczyć kibicom wysokiej jakości wrażenia oraz scalić ich z drużyną. Szalik to kultowy atrybut, który posiadają oraz dumnie noszą fani z całego świata. Nowy produkt stworzony wraz z Cisco to innowacyjny sposób na zjednoczenie kibiców i nawiązanie z nimi ekscytującego kontaktu.

Nuria Tarré – chief Marketing & fan experience officer, City Football Group

Na koniec warto wspomnieć, że poza Manchesterem City podobne szaliki będą mogli kupić kibice New York City. Oba kluby należą do tej samej spółki, którą jest City Football Group. O tym, czy inteligentne szaliki staną się hitem na miarę zegarków sportowych, dowiemy się w nadchodzących tygodniach oraz miesiącach. Jest na co czekać!

Źródło: Man City

Motyw