TikTok rezygnuje z funkcji zakupów w Ameryce i Uni Europejskiej

2 minuty czytania
Komentarze

TikTok już jakiś czas temu zaczął testy funkcji zakupów live w Wielkiej Brytanii. Niestety teraz Chińczycy blokują możliwość kupowania poprzez swoją platformę.

TikTok testuje funkcję już jakiś czas

W sumie od końca zeszłego roku. Zaczynając od wielu marek „On Trend”. Financial Times poinformowało, że te transmisje zakupów na żywo nie przyciągnęły dużej publiczności i nie wywołały dużej sprzedaży, a niektórzy twórcy zaangażowani we wczesne projekty TikTok Shop całkowicie zrezygnowali z korzystania z tej funkcjonalności. TikTok planował już wprowadzić Shop w Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii i miał nadzieję, że w tym roku pojawi się w USA, ale teraz platforma twierdzi, że obecnie koncentruje się wyłącznie na tym, aby funkcja odniosła sukces w Wielkiej Brytania. Natomiast co ciekawe nowa funkcjonalność pojawiła się także w Azji, gdzie jak się okazuje radzi sobie całkiem nieźle.

Zakupy online w TikTok

tiktok zakupy

Zakupy online na żywo, prowadzone przez twórców i influencerów, to ogromny biznes dla właściciela ByteDance, czyli spółki matki TikToka. Douyin, chińska wersja TikToka, która jest również własnością ByteDance. Zdaniem tej spółki sprzedaż na żywo zamieniała się w ogromne wydarzenia kulturalno społeczne, które miały przynieść wielkie dochody firmom, które zdecydowały się na tę formę sprzedaży. To także korzyść dla twórców, bo Ci zarabiają poprzez reklamowanie produktów.

Nie tędy droga?

Właściciel TikToka kradł treści z innych serwisów

Jak dotąd nie ma zbyt wielu dowodów na to, że handel na żywo sprawdzi się wszędzie. Jasne, QVC i Home Shopping Network odniosły kiedyś ogromny sukces w Stanach Zjednoczonych, a coraz więcej użytkowników kupuje produkty za pośrednictwem Instagrama, TikTok i YouTube, ale wiele platform próbowało sprawić, by zakupy na żywo działały i jak dotąd żadna próba nie spełniła oczekiwań. Dodatkowo, w miarę rozwoju zakupów społecznościowych, rośnie konkurencja, więc przestrzeń na tym rynku zdaje się być zdominowana przez Facebooka, który kilka lat temu uruchomił funkcję Marketplace. Ta jednak działa zupełnie inaczej i bardziej przypomina portal aukcyjny, niż opisywaną funkcję TikToka. ZAstanawiające jest także to, że kilka tygodni temu pisaliśmy o wyciekach danych i o możliwości zamknięcia platformy, przynajmniej na rynku Amerykańskim. Cóż może handel live znajdzie swoich fanów w Polsce? Bo można śmiało powiedzieć, że chińska aplikacja zaczyna wybijać się ponad inne media społecznościowe w naszym kraju.

Źródło: ft.com

Motyw