Galaxy NGC3D Lite – zasiądź za sterami!

3 minuty czytania
Komentarze
title

Po zakończeniu Wielkiej Ewakuacji z Macierzystej Galaktyki ludzkość dotarła i zaczęła się osiedlać w Galaktyce NGC3D. Planety – jedna po drugiej – były kolonizowane. Budowano infrastrukturę, miasta oraz bazy do dalszej kolonizacji. Okazało się jednak, że galaktyka była już zamieszkana przez obcą cywilizację. Ich główną bronią były fale anty-eta, które powodują, że urządzenia przestają działać. Na orbitach planet umieścili satelity, generujące fale anty-eta. Ludzie na planetach zostali uwięzieni. Pozostali musieli niszczyć satelity oraz walczyć z wrogimi statkami…

screen1

W grze Galaxy NGC3D Lite stajemy się pilotem kosmicznego myśliwca i walczymy z wrogimi statkami. Przechodzimy kolejno misja po misji. W tej chwili dostępna jest jedynie wersja lite gry, która zawiera 4 misje. Podczas pierwszych dwóch, szkoleniowych robimy skok w przestrzeni w pobliże planety Erabi. W pierwszej misji uczymy się sterowania: należy kierować myśliwcem tak, aby przelecieć kolejno przez laserowe bramki. W drugiej misji uczymy się strzelania i niszczymy asteroidy znajdujące się w pobliżu Erabi. Podczas dwóch kolejnych misji jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie bezpieczeństwa konwojowi YNA04, przelatującemu w pobliżu planety Umurudo. Najpierw patrolujemy i oczyszczamy drogę z wrogów, by następnie chronić już sam konwój. Konwój składa się z 3 bezzałogowych transportowców. Wrogie myśliwce atakują zarówno transportowce jak i eskortę, do której należy nasz myśliwiec.

screen2

Każda misja poprzedzona jest odprawą, podczas której dowiadujemy się, co należy do naszych zadań. Tylko po pomyślnym zakończeniu misji możemy rozpocząć kolejną.

Polę walki widzimy z kokpitu naszego myśliwca. W jego górnych rogach mamy radary: po lewej dla obiektów z przodu, po prawej dla obiektów z tyłu. Poziom osłon widoczny jest w postaci symbolu myśliwca, który zmienia kolor z zielonego dla maksymalnego na czerwony dla minimalnego poziomu. Dostępna jest dźwignia zmiany prędkości oraz przycisk strzelania. Strzelać można również poprzez fizyczny przycisk menu.

menu0

Opcje gry pozwalają na zmianę ustawień grafiki, muzyki i dźwięków oraz sterowania. Menu wywołujemy podczas odprawy przed misją poprzez fizyczny przycisk menu lub na wyświetlaczu (przycisk po prawej stronie). Opcje grafiki pozwalają na ustawienie liczby efektów wizualnych. Dzięki temu po wyłączniu niektórych efektów w grę można grać na słabszych wydajnościowo urządzeniach. Star count oraz Background objects umożliwiają zmianę liczby kosmicznych obiektów znajdujących się daleko od nas. Missile width zmienia grubość pocisków. Włączenie Hit explosions skutkuje małymi eksplozjami podczas trafienia statku. Lens flare oznacza efekt flary dla pobliskich i jasnych obiektów kosmicznych. Space dust włącza efekt drobin przelatująych blisko naszego myśliwca. Ustawienia muzyki i dźwięków pozwalają na włączenie/wyłącznie oraz zmianę głośności.

screen3

Opcje kontroli myśliwca przede wszystkim pozwalają na wybór sposobu sterowania. Możemy ustawić jedno z dwóch: albo sterowanie padem na wyświetlaczu albo sterowanie akcelerometrem. Dodatkowo można ustawić czułość sterowania. Vibration pozwala na włączenie/wyłącznie wibracji podczas trafienia naszego myśliwca. W zależności od tego jak nam wygodniej możemy zamienić stronami kontrolki na wyświetlaczu (Cockpit controls mirror). Opcje Left/right oraz Up/Down inversion pozwalają na zmianę stron sterowania.

screen4

Zachęcam do uruchomienia gry i podzielenia się wrażeniami. Jej autorami są polscy developerzy, dlatego Wasze komentarze będą cenne w dalszym rozwoju.

Motyw